Lávka, po které lidé přecházejí ze smíchovského nádraží na Radlickou ulici a zpět, bude v průběhu října odstraněna. Překáží totiž jeřábům při výstavbě Smíchov City. Žádné náhradní poprojení k dispozici nebude a s novou lávkou počítají až v roce 2028.
Skoro stoletou ocelovou konstrukci uzavřou v pondělí 9. října. Důvodem podle městské částy Praha 5 je fakt, že stojí v cestě jeřábům stavby projektu Smíchov City. Ten bude těsne sousedit se smíchovským nádražím, neboli Terminálem Smíchov, jak se bude jmenovat po rekonstrukci.
S žádnou náhradní pěší cestou nepočítají a nová má na místě vyrůst v roce 2028, I když bude bezbariérová s eskalátory a výtahy, místním se dlouhá čekací doba nelíbí. Alernativou je totiž jen delší cesta autobusy a tramvajemi. Zatím ale není jasné, jak bude doprava posílena.
„Konečné řešení představí ROPID. O tom nerozhoduje městská část. My jsme městu dali požadavek na náhradní řešení a s investory na území dohodli závazek jeho financování. ROPID nyní vyhodnocuje výsledky ankety prováděné s chodci na lávce od začátku září a požádal jsem je, aby s vedením České správy sociálního zabezpečení v Křížové projednali i jejich potřeby,“ reagoval na stížnosti na Facebooku místostarosta Prahy 5 pro dopravu Milan Kryl (Piráti).
Lávka vede přes pozemky developera, který právě tam staví novou centrálu České spořitelny. „Pokud by naši předchůdci ve vedení radnice nepřijali developerův záměr změny postupu výstavby v etapách od jihu na sever a v této části by začal stavět až poslední etapu, nemuseli jsme tento problém vůbec řešit,“ zmínil Kryl.
Uvedl také, že po podpisu smlouvy mezi developerem a Českou spořitelnou a vydání povolené už nebylo možné zasáhnout.
„Aktuálně po první etapě ze severu přeskočí na jih a tam mu lávka překáží. Pokud by postupoval v etapách postupně od severu, bylo by dříve postaveno nové přemostění na pozemku města a Správy železnic a pak teprve odstraněna lávka,“ doplnil Kryl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.