Po skate parku na Vltavské teď v dalším podchodu pod Hlávkovým mostem vybudují nové místo pro sportovce. Přímo pod magistrálou by měli už v září jezdit na koloběžkách a bmx kolech. V místě má být i prostor pro výstavy a speciální osvětlení.
Podchod u levého břehu Vltavy hned z paty mostu je v tuto chvíli v dezolátním stavu, ze stropu kape, na zemi leží odpadky a silně to tu zapáchá.
„Toto místo je sice špinavé, ale extrémně úchvatné z hlediska výhledů a topografie Prahy,“ vysvětlil na setkání s novináři Martin Kontra, který projekt navrhl s Richardem Preislerem. Připravili ho pak architekti z U/U Studia.
Prostor pro koloběžky a bmx kola zvolili kvůli respektu k projíždějícím cyklistům. Skateboardy by totiž ujížděly a komplikovaly jim cestu.
Stavební práce začnou 29. června. „Začnou se odbourávat podlahy, vylévat novým betonem. Pak se bude dělat osvětlení a zároveň s tím překážky,“ uvedla místostarostka Prahy 7 Hana Třeštíková (Praha Sobě). Hotovo by podle ní mělo být v půlce září. Prostor doplní ještě lanová atrakce, na pilířích směrem k Vltavě budou vystavovat.
Modernizace místa neohrozí život místních v kolonii na břehu řeky, hrníčkářů. „Ty tu necháváme, jsou to starousedlíci. Praha 7 s nimi nemá žádné problémy, oni o naší akci vědí,“ řekla Třeštíková.
Stavbu má na starost Technická správa komunikací, která ji financuje ze svého rozpočtu, o podchody se totiž stará běžně. „Jsem rád, že tento pochod, se kterým jsme se dlouho trápili, dostane smysluplný obsah a komunitu, která ho udrží ve stavu, který vypadá dobře, funguje a je uchopitelný z pohledu údržby,“ uvedl Filip Hájek, místopředseda představenstva Technické správy komunikací.
Osvětlení dodá Technologie hlavního města Prahy. „Byla to velká výzva, protože tady je potřeba svítit i přes den a nechtěli jsme přispět k produkci světelného smogu ještě ve dne. Všechna svítidla budou proto regulovatelná, přes den nebudou svítit ta v temnější části, bude tu jen ta základní. Večer naopak přitmavíme schodiště, aby se svítilo jen uvnitř podchodu,“ vysvětlil Tomáš Jílek, předseda představenstva Technologie hl. m. Prahy.
Osvětlení bude barevné náladové, bude možné například přisvítit do červené a dát podchodu atmosféru. Instalace 80 svítidel a rekonstrukce kabelové části by měla podle Jílka stát do dvou milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Mrhání městskými penězi.. proč se nejdřív nerealizuje oprava Hl.mostu, kde platnost stavebního povolení ze dne 25. 11. 2015, které vydal speciální stavební úřad, odbor pozemních komunikací a drah (dříve odbor dopravních agend) MHMP (dále jen „stavební úřad“), pod č.j. MHMP 2007835/2015/ODA-O1/Za, jehož platnost byla prodloužena rozhodnutím č.j. MHMP 1910666/2017 ze dne 6. 12. 2017 a dále rozhodnutím č.j. MHMP 611206/2020 ze dne 28. 4. 2020, na stavbu „RAMPY HLÁVKŮV MOST, SANACE, Praha 1 a 7, č. akce 999435“ se stále a stále dokola prodlužuje? Vždyť toto vše co se udělá se opět zlikviduje při sanačních pracích.. Jedná se o stavební úpravy – sanace na stávajících rampách Hlávkova mostu podél nábřeží kpt.
Jaroše (rampa A) a podél Bubenského nábřeží (rampa E). Stavební úpravy rampy A jsou
rozděleny na dvě části, a to na sanaci základů rampy (dl. 121 m) a na sanaci povrchů
a reprofilací zdí a žeber rampy. Sanace základů rampy A spočívá v tryskové injektáži v místech
obnažených pilot pod jednotlivými žebry rampy a dále ve zhotovení úhlové zdi s betonovou
výplní vzniklých kaveren. Obě poruchy vznikly v důsledku povodní. V případě rampy E
se jedná pouze o sanaci povrchů a reprofilaci zdí a žeber. Většina prací bude prováděna
z hladiny vodního toku řeky Vltavy.