Praha na podzim zadá studii proveditelnosti páté linky metra hlavního města. Na té se bude pracovat tři roky, stavět by se pak mělo po dokončení metra D v roce 2029. Studie má ukázat smysluplnost nové linky nebo určit vhodnou trasu.
Pracovní skupina sestavená z odborníků napříč obory schválila zadání studie proveditelnosti metra O. „Jedná se o vizi rozvoje do budoucna, jedná se o řády desetiletí,“ podotknul na tiskové konferenci primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
„Nová trasa metra je něco, u čeho je nutné myslet na to, aby to vedlo a zasíťovalo městský pozemek, který následně bude možné použít pro výstavbu. Další klíčový aspekt je v ten, aby se to nekřížil s plánem na tramvajový okruh, který bude realizovaný nepochybně podstatně dřív,“ vysvětlil Hřib.
Čtvrtek, 10. února 2022, 13:15
Praha patří mezi nejvýznamnější metropole Evropy, proto je jasné, že v něm bude bydlet více a více lidí. Vedení Prahy se tak začalo naplno věnovat zlepšení dopravního systému. Nejlepší a nejefektivnější řešení vidí v realizaci okružního metra, jehož...
Tým složený z dopravních urbanistů, architektů, dopravních inženýrů, sociálních geografů, ekonomů, pracovníků Ministerstva dopravy, Správy železnic a všech relevantních městských organizací chce studii, která mimo jiné prověří smysluplnost nové trasy s ohledem na očekávaný rozvoj města a jeho infrastruktury. Kromě toho také určí vhodnou trasu a umístění stanic, tak aby byla co nejvíc efektivní, a prověří technickou a technologickou proveditelnost.
„Na podzim bychom mohli vypsat zakázku na zpracovatele, někdy v horizontu 36 měsíců bychom mohli mít výsledky,“ popsal harmonogram na tiskové konferenci radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě). Stavět by se podle něj mohlo hned po dokončení metra D, které je zatím plánováno na rok 2029.
Znění zadání ještě musí odsouhlasit Rada hlavního města, podle odhadu Scheinherra za studii město zaplatí asi deset milionů korun.
Metro O by mělo podle dřívějších informací vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Budějovickou, Vršovice, Žižkov přes Vysočany až do Čakovic. Podle modelu zatížení by v budoucnu metrem O například mezi stanice Smíchovské nádraží a Olbrachtova cestovalo 140 tisíc lidí denně, z Budějovické by pokračovalo 110 tisíc stejně jako z Nákladového nádraží Žižkov.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.