První etapa oprav Barrandovského mostu se přehoupla do druhé půlky. Po dvou měsících jsou podle Technické správy komunikací hotové všechny hrubé práce a pokračuje se v betonování. Jak uvedla mluvčí Barbora Lišková, skončit by se mělo podle plánu, tedy začátkem září.
Opravy mostu začaly 16. května frézováním vozovky a bouráním nájezdové rampy ze Strakonické. K dalším těžkým pracím patřilo řezání mostní konstrukce a následné odstranění mostních říms.
„V tuto chvíli dochází k výměně mostních ložisek a zároveň probíhá betonáž deviátorů přímo v komoře nosné konstrukce. Dále se provrtávají příčníky pro vedení nových tras předpínacích kabelů,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Středa, 18. května 2022, 09:25
Rekonstrukce Barrandovského mostu, která začala v pondělí, pokračuje. Dělníci dnes začali bourat nájezd na most ze Strakonické ulice. V místě je omezena doprava, a tak se ve Strakonické ulici ve směru do centra ráno tvořily kolony od závodiště ve...
Na mostě je použit speciální beton s rozptýlenou výztuží, který je pevnější než klasický beton a vydrží víc než 200 let. „Ten neslouží jen jako vyrovnávací vrstva samotné mostovky, ale hlavně spolupůsobí se starým betonem nosné konstrukce a díky tomu se zvyšuje únosnost a zatížitelnost mostu. Výrazně také ochrání nosnou konstrukci před zatékáním vody,“ vysvětlila Lišková.
Hlavní most ještě čeká vyrovnání mostovky betonem a pak už na něj začnou dělníci vracet izolaci, římsy, odvodnění, zábradlí a zádržný systém i dopravní značení.
Pondělí, 16. května 2022, 10:15
Dnes ráno v Praze naplno začaly nejdiskutovanější opravy za posledních několik let. Dělníci se pustili do frézování silnice na Barrandovském mostě. Už ve středu se začne bourat jeden z nájezdů na most. Policie naší redakci potvrdila, že omezení...
Strakonická rampa už má zabetonované nové hlavy pilířů, zeď a konzoli chodníku. K tomu osadili nová ložiska, smontovali podpěrnou konstrukci a bednění mostovky. Po betonáži nosné konstrukce budou stavět římsy a vracet mostní vybavení.
Podle Liškové se práce na hlavním mostu částečně zpomalily kvůli hlubšímu frézování a upravení postupu vrtání míst pro předpínací kabely. „Zhotovitel musel odfrézovat větší část původní vozovky, kdy namísto původně plánovaných 13 centimetrů odstranil přibližně 25 až 30 centimetrů vozovkového souvrství,“ popsala Lišková.
„Zpomaleny jsou pouze některé práce z důvodu dorovnávání povrchu speciální betonem před pokládkou živičného povrchu. V tuto chvíli upravujeme harmonogram a postupy prací. Termín ukončení je stále platný," uvedla na dotaz redakce Pražské Drbny Lišková.
První etapa má trvat 110 dní, jak uvádí web věnovaný opravě mostu, ukončení je plánováno na 2. září. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.