úterý 2. června 2020 Jarmil

Stavba části metra D z Pankráce do Písnice bude trvat téměř osm let

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes vypsal veřejnou zakázku na první část linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Stavba prvního úseku bude trvat 7,5 roku a vyjde asi na 10,8 miliardy korun bez DPH. V tiskové zprávě to sdělil DPP. Zájemci mohou podávat nabídky dopravnímu podniku v následujících 60 dnech. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Smlouva bude podepsána do konce června

Smlouvu s vítězem tendru plánuje podnik podepsat do konce června 2020. Stavbu chce potom zahájit letos v létě. Vybraná firma vyrazí a postaví stanici Pankrác, která bude přestupní a spojí linky C a D. Vybuduje také stanici Olbrachtova a tunely mezi oběma stanicemi. Součástí bude rovněž osazení veškeré elektroinstalace, kolejí, výtahů, eskalátorů a další dopravní infrastruktury.

Délka stavby je podle DPP dána složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C, někde budou obě trasy dělit pouze čtyři metry.

Plány a geologický průzkum

Podnik loni zahájil na Pankráci geologický průzkum nutný pro stavbu metra. Průzkum je na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě letošního roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankráci, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.

Autoři | Foto SMP

Štítky ČR, MHD, metro, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.