V Praze jezdí na kole čím dál víc lidí, město plánuje rozšířit cyklostezky

Autoři | Foto Jan Luxík

Alespoň jednou za měsíc na kole v hlavním městě vyjede každý druhý dospělý člověk, tedy až 456 tisíc Pražanů. Od roku 2019 se také počet cyklistů v hlavním městě zvýšil přibližně o 73 procent. Praha proto plánuje další rozšiřování cyklostezek a páteřních cyklotras.

Změny po celé Praze

Vývoj počtu cyklistů v Praze mluví za vše. Pražané chtějí mít možnost dopravovat se po městě na kole nebo kolo využívat jako volnočasovou aktivitu. My na tento vývoj reagujeme a zohledňujeme provoz cyklistů nejen budováním samostatných stezek, ale různými bezpečnostními opatřeními v provozu,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).

Mezi výraznější změny patří například rozšíření systému nadřazených tras o radiály A4, která spojuje Chodov s centrem přes Pankrác, A8 spojující Hostavice, Malešice a Žižkov, a polookružní trasu A7, která vede z Hlubočep přes Krč, Strašnice, Hrdlořezy do Hloubětína. Prodloužení se bude do budoucna týkat i části stávajících tras A3 na hranici Prahy a A5 do Krče. Doplnění čeká také přibližně 20 chybějících napojení na Středočeský kraj nebo i tras mezi jednotlivými městskými částmi a čtvrtěmi, jako jsou propojení na sídlištích Lhotka, Jižní Město, Prosek, Ďáblice, Řepy, a mimo centrum města, tedy v Řeporyjích, na Hanspaulce a v Hostavicích.

Dva pruhy pro cyklisty vedle sebe? Je to v pořádku, říká expert

Cyklostezku v pražském Braníku zná snad každý. V létě se pravý břeh Vltavy hemží cyklisty, bruslaři, běžci i chodci. Že jsou v úseku dva pruhy pro cyklisty, se sice zdá na první pohled zbytečné, expert z oblasti dopravy však se zvláštním dopravním...

Nová pravidla

Díky nové legislativě budou muset řidiči předjíždět cyklistu s odstupem 1,5 metru. Pokud ale jede cyklista například v cyklopruhu, řidič tento odstup dodržovat nemusí. Pomáhá to všem. Rozpočet na infrastrukturu pro bezmotorovou dopravu je v posledních letech stále vyšší a zvyšují se i dotace poskytované městským částem, které mají zájem cyklistickou a pěší dopravu podporovat,“ dodal Scheinherr.

Počet cyklistů je v Praze stále na vzestupu, jen za poslední tři roky se zvedl zájem o bezmotorovou dopravu o tři čtvrtiny. Podle agentury Median se snížil také počet necyklistů, tedy lidí, kteří na kole nejezdí a ani to neplánují, celkově tuto dopravu nevyužívá pouze třetina obyvatel Prahy. Velká část cyklistů navíc jezdí na kole více než 1x týdně a až 120 tisíc Pražanů vyjede na kole i několikrát měsíčně.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky cysklostezky, Praha, plány, doprava, cyklisté, cyklista, cyklostezka, Adam Scheinherr, Hostavice, Krč, Median, Chodov, Pankrác

Komentáře

Mirek Sekera

zabral bych silnice, ted je vse dulezite delat pro tupe cyklisty. nedodrzujici predpisy a tak jim musi vyjit tupy magistrat vstric.

Sobota, 19. března 2022, 21:55Odpovědět

Josef Mašek

čeští šmejdi mi zazvonili u dveří a nabídli mi drahou naftu za 50Kč, předražené potraviny a další drahé výrobky a odůvodnili to tím, že je lepší drahota než bombardování...a policie mi proti šmejdům nepomáhá a nechrání mě

Pondělí, 14. března 2022, 10:53Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.