Alespoň jednou za měsíc na kole v hlavním městě vyjede každý druhý dospělý člověk, tedy až 456 tisíc Pražanů. Od roku 2019 se také počet cyklistů v hlavním městě zvýšil přibližně o 73 procent. Praha proto plánuje další rozšiřování cyklostezek a páteřních cyklotras.
„ Vývoj počtu cyklistů v Praze mluví za vše. Pražané chtějí mít možnost dopravovat se po městě na kole nebo kolo využívat jako volnočasovou aktivitu. My na tento vývoj reagujeme a zohledňujeme provoz cyklistů nejen budováním samostatných stezek, ale různými bezpečnostními opatřeními v provozu,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
Mezi výraznější změny patří například rozšíření systému nadřazených tras o radiály A4, která spojuje Chodov s centrem přes Pankrác, A8 spojující Hostavice, Malešice a Žižkov, a polookružní trasu A7, která vede z Hlubočep přes Krč, Strašnice, Hrdlořezy do Hloubětína. Prodloužení se bude do budoucna týkat i části stávajících tras A3 na hranici Prahy a A5 do Krče. Doplnění čeká také přibližně 20 chybějících napojení na Středočeský kraj nebo i tras mezi jednotlivými městskými částmi a čtvrtěmi, jako jsou propojení na sídlištích Lhotka, Jižní Město, Prosek, Ďáblice, Řepy, a mimo centrum města, tedy v Řeporyjích, na Hanspaulce a v Hostavicích.
Úterý, 4. ledna 2022, 19:00
Cyklostezku v pražském Braníku zná snad každý. V létě se pravý břeh Vltavy hemží cyklisty, bruslaři, běžci i chodci. Že jsou v úseku dva pruhy pro cyklisty, se sice zdá na první pohled zbytečné, expert z oblasti dopravy však se zvláštním dopravním...
„Díky nové legislativě budou muset řidiči předjíždět cyklistu s odstupem 1,5 metru. Pokud ale jede cyklista například v cyklopruhu, řidič tento odstup dodržovat nemusí. Pomáhá to všem. Rozpočet na infrastrukturu pro bezmotorovou dopravu je v posledních letech stále vyšší a zvyšují se i dotace poskytované městským částem, které mají zájem cyklistickou a pěší dopravu podporovat,“ dodal Scheinherr.
Počet cyklistů je v Praze stále na vzestupu, jen za poslední tři roky se zvedl zájem o bezmotorovou dopravu o tři čtvrtiny. Podle agentury Median se snížil také počet necyklistů, tedy lidí, kteří na kole nejezdí a ani to neplánují, celkově tuto dopravu nevyužívá pouze třetina obyvatel Prahy. Velká část cyklistů navíc jezdí na kole více než 1x týdně a až 120 tisíc Pražanů vyjede na kole i několikrát měsíčně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
zabral bych silnice, ted je vse dulezite delat pro tupe cyklisty. nedodrzujici predpisy a tak jim musi vyjit tupy magistrat vstric.
čeští šmejdi mi zazvonili u dveří a nabídli mi drahou naftu za 50Kč, předražené potraviny a další drahé výrobky a odůvodnili to tím, že je lepší drahota než bombardování...a policie mi proti šmejdům nepomáhá a nechrání mě