Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby pražského metra D, znamená to, že pražský dopravní podnik trasu může postavit. Stavební povolení nyní bude pravomocné a nelze se proti němu odvolat. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) uvedl, že po uplynutí patnáctidenní lhůty na doručení veřejné vyhlášky na zahájení stavby již nic nebrání. Stavba by mohla začít letos v dubnu.
Dopravní podnik má již všechna potřebná povolení a vybral dodavatele stavby. Jako první má vzniknou část trasy z Pankráce na Nové Dvory. Stavba má stát asi 52 miliard korun a dál bude pokračovat do Depa Písnice, v budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. „Metro D je jedna z nejvýznamnějších investic v Praze i České republice. Na přestupní stanici Pankrác C a D bude obrat více než 120 tisíc cestujících denně. Praha potřebuje další linky metra, aby se mohla rozvíjet a dobře fungovat," pověděl Adam Scheinherr.
Dopravní podnik v lednu dokončil geologický průzkum, který prováděl na čtyřech místech na Pankráci. Nyní je například vyhloubená část, která bude sloužit jako přestup mezi linkami C a D a využity budou i další stavby. Průzkum stál zhruba 1,82 miliardy korun.
Pátek, 25. února 2022, 11:06
Pražští radní by měli v horizontu příštích dvou týdnů rozhodnout o vytvoření pracovní skupiny, která má připravit zadání pro studii proveditelnosti nové okružní linky metra O. Zeptali jsme se zastupitelů, zda by tato pracovní skupina měla vzniknout,...
Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, například obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což však ministerstvo následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. „Je to skvělá zpráva. Jediné, co kazí mé nadšení je to, že to nepřišlo dříve. Přitom by stačilo, kdyby se pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) dokázal dohodnout se svou zastupitelkou za Piráty na Praze 4. Dnes už se mohlo dávno stavět," pověděl předseda opozičních zastupitelů z hnutí ANO Ondřej Prokop. Na mysli měl zastupitelku Marii Jelínkovou (dříve Piráti), která patří mezi stěžovatele. Jelínková již v Pirátské straně není.
Pro letošní rok vyčlenilo hlavní město ve svém rozpočtu na stavbu metra více než čtyři miliardy korun. Podle dřívějších vyjádření představitelů Prahy bude magistrát stavbu platit jak ze svého rozpočtu, tak o financování prostřednictvím úvěru město jedná s Evropskou investiční bankou (EIB). Zároveň bude apelovat na vládu, aby se stavbou pomohla.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.