Pražští radní by měli v horizontu příštích dvou týdnů rozhodnout o vytvoření pracovní skupiny, která má připravit zadání pro studii proveditelnosti nové okružní linky metra O. Zeptali jsme se zastupitelů, zda by tato pracovní skupina měla vzniknout, nebo zda by se magistrát měl soustředit na řešení jiných dopravních problémů, které Prahu trápí.
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce.
Čtvrtek, 10. února 2022, 13:15
Praha patří mezi nejvýznamnější metropole Evropy, proto je jasné, že v něm bude bydlet více a více lidí. Vedení Prahy se tak začalo naplno věnovat zlepšení dopravního systému. Nejlepší a nejefektivnější řešení vidí v realizaci okružního metra, jehož...
Na koncepčním koaličním jednání jsme se shodli, že vyhodnotit přínos metra O pro budoucí rozvoj Prahy má smysl - jakkoliv někteří koaliční partneři mají na věc různé pohledy. Dokud ale nedáme na stůl komplexní studii, nemůžeme finálně rozhodnout. Proto do dvou týdnů na jednání Rady hlavního města Prahy předložíme s náměstkem Petrem Hlaváčkem společný tisk, kterým se zřídí pracovní skupina. Ta bude mít za úkol připravit zadání pro výběr zhotovitele studie proveditelnosti metra O.
Domnívám se, že by se vedení Prahy konečně mělo začít zajímat o dopravu v Praze celkově a neřešit populistické předvolební výkřiky. Loni v létě jsme byli svědky totálního chaosu a dopravního kolapsu, který způsobil hlavně fakt, že magistrát nedokázal koordinovat jednotlivé uzavírky. Jediné, co za toto volební období opravdu řešili, jsou cyklopruhy. Nejprve ať se vůbec začne stavět metro D, pak teprve můžeme začít debatu o lince metra O a vytvoření pracovní skupiny, do té doby to považuji za pouhou předvolební kampaň pana Čižinského. Bez ohledu na to, že to je dobrý nápad, ale na jeho rozvíjení měl osm let, kdy byl nejdříve součástí koalice hnutí ANO Adriany Krnáčové a následně poslední čtyři roky, kde má dokonce náměstka pro dopravu. Co dělal ty čtyři respektive osm let? Proč se probudil půl roku před volbami?
Piráti jednoznačně podporují další rozšiřování městské hromadné dopravy, která je a nadále bude jedním z nejpreferovanějších způsobů pohybu po městě. Proto je teď prioritou zejména zajištění financování stavby metra D, případně dostavba tramvajového okruhu, která má potenciál být dokončen mnohem dříve a levněji než okružní metro.
Diskuze o budoucnosti vývoje Pražské dopravy běží průběžně. V pravidelných dvouročních intervalech se aktualizuje materiál "Plán udržitelné mobility", rozpracovává se plán rozvoje tzv tangenciálních tramvajových tratí, Správa železnic pořizuje nyní studii k takzvanému Novému spojení. Do úvah je třeba vzít i vysokorychlostní tratě. Je třeba s pořizovateli Metropolitního plánu aktualizovat budoucí dopravní vazby. Je nutné zahrnout do těchto úvah i celou metropolitní aglomeraci. Potřebuji si obstarat všechny tyto i další informace, abych byl schopen posoudit zda pracovní skupina, která by se měla zabývat budoucností MHD po roce 2040 má smysl. Už vůbec neumím předpovídat, že výsledkem optimálního řešení rozvoje MHD po vyhodnocení tohoto množství informací je zrovna představené metro O.
Pan náměstek Scheinherr v zásadě nepřichází s ničím novým. První plány na okružní linku metra začaly vznikat již za minulého režimu a byli to primátoři za ODS, kteří se neúspěšně pokoušeli tuto myšlenku oživit od 90. let. V principu se tedy nejedná o špatnou myšlenku. Zároveň je potřeba zmínit nezanedbatelné finanční a byrokratické nároky projektu o takovém významu, jejichž řešení však náměstek Scheinherr kromě záměru zřízení pracovní skupiny dosud nepředstavil veřejnosti. Otázkou je, proč s takovou myšlenkou přichází pan náměstek půl roku před komunálními volbami. Za takové situace je totiž na snadě se domnívat, že se jedná o pouhý předvolební strategický tah a lákadlo na voliče.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.