Pražský dopravní podnik (DPP) chystá výměnu osvětlení na trase metra A mezi stanicemi Želivského a Náměstí Míru. Nové osvětlení bude modernější a ekologičtější. Obnova vyjde na zhruba 233,9 milionu korun a provede ji firma AŽD Praha. Práce by zde mohly začít letos v létě, první výměna osvětlení začala na podzim 2019 na trase metra C mezi stanicemi Háje a Kačerov.
„Původní osvětlení tunelů v tomto úseku (Želivského – Náměstí Míru) pochází z let 1978 až 1980. V současnosti máme vysoutěženého dodavatele a podepsanou smlouvu. V následujících týdnech budeme projednávat realizační dokumentaci. Chtěli bychom začít s realizací tohoto projektu nejpozději v první polovině letošního léta“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
Původní zářivkové osvětlení v tunelech metra je už nevyhovující. Nahradí jej tak nové, energeticky úspornější LED osvětlení. Ve většině případů se jedná ještě o původní technologii. „Druhým důvodem výměny je zvýšení požární bezpečnosti v metru,“ uvedl Šabík.
Výměnu DPP započal na trase C mezi Hájemi a Kačerovem, kde je nové osvětlení již mezi stanicemi Háje a Opatov. V současné době podnik dokončuje výměnu mezi Roztyly a Kačerovem a následně zahájí práce mezi Roztyly a Chodovem. Jako poslední přijde na řadu výměna osvětlení mezi stanicemi Chodov a Opatov. „Celý projekt plánujeme dokončit do konce října 2022,“ uvedl Šabík.
Pátek, 12. února 2021, 09:00
Čtyři výluky provozu metra chystá do léta pražský dopravní podnik (DPP). Důvodem jsou výměny starých pražců a také modernizace zabezpečovacího zařízení. První výluka se uskuteční již o tomto víkendu 13. a 14 února, a to mezi stanicemi Ládví a...
Výměna čeká také další úseky. DPP připravuje projektovou dokumentaci například pro úseky Želivského – Skalka na trase A nebo mezi Smíchovským nádražím a Novými Butovicemi na trase B.
Pražské metro má tři linky s celkem 61 stanicemi. První úsek metra na lince C byl hotov v roce 1974, po druhé trase A začaly jezdit vlaky v roce 1978 a třetí trasa B se rozjela v roce 1985. Nyní město buduje čtvrtou linku D z Pankráce do Písnice. První úsek má být hotov za zhruba sedm let.
Pondělí, 2. listopadu 2020, 16:30
Přesně před pětatřiceti lety se pražské metro rozrostlo o linku označenou jako B. Její první část byla otevřena 2. listopadu 1985. V dnešní době je trasa B nejdelší, úsek mezi konečnými stanicemi měří přes pětadvacet kilometrů, a má také nejvíce...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.