Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Dopravní podnik vymění osvětlení v tunelu části metra A. Oprava vyjde na 234 milionů korun

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá výměnu osvětlení na trase metra A mezi stanicemi Želivského a Náměstí Míru. Nové osvětlení bude modernější a ekologičtější. Obnova vyjde na zhruba 233,9 milionu korun a provede ji firma AŽD Praha. Práce by zde mohly začít letos v létě, první výměna osvětlení začala na podzim 2019 na trase metra C mezi stanicemi Háje a Kačerov.

Původní zářivkové osvětlení v tunelech metra je už nevyhovující

Původní osvětlení tunelů v tomto úseku (Želivského  Náměstí Míru) pochází z let 1978 až 1980. V současnosti máme vysoutěženého dodavatele a podepsanou smlouvu. V následujících týdnech budeme projednávat realizační dokumentaci. Chtěli bychom začít s realizací tohoto projektu nejpozději v první polovině letošního léta“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Původní zářivkové osvětlení v tunelech metra je už nevyhovující. Nahradí jej tak nové, energeticky úspornější LED osvětlení. Ve většině případů se jedná ještě o původní technologii. „Druhým důvodem výměny je zvýšení požární bezpečnosti v metru,“ uvedl Šabík.

Celý projekt má být dokončen do konce října 2022

Výměnu DPP započal na trase C mezi Hájemi a Kačerovem, kde je nové osvětlení již mezi stanicemi Háje a Opatov. V současné době podnik dokončuje výměnu mezi Roztyly a Kačerovem a následně zahájí práce mezi Roztyly a Chodovem. Jako poslední přijde na řadu výměna osvětlení mezi stanicemi Chodov a Opatov. „Celý projekt plánujeme dokončit do konce října 2022,“ uvedl Šabík.

Dopravní podnik chystá do léta kvůli opravám a výměnám pražců čtyři výluky provozu metra

Čtyři výluky provozu metra chystá do léta pražský dopravní podnik (DPP). Důvodem jsou výměny starých pražců a také modernizace zabezpečovacího zařízení. První výluka se uskuteční již o tomto víkendu 13. a 14 února, a to mezi stanicemi Ládví a...

Výměna čeká také další úseky. DPP připravuje projektovou dokumentaci například pro úseky Želivského – Skalka na trase A nebo mezi Smíchovským nádražím a Novými Butovicemi na trase B.

Pražské metro má tři linky s celkem 61 stanicemi. První úsek metra na lince C byl hotov v roce 1974, po druhé trase A začaly jezdit vlaky v roce 1978 a třetí trasa B se rozjela v roce 1985. Nyní město buduje čtvrtou linku D z Pankráce do Písnice. První úsek má být hotov za zhruba sedm let.

Před 35 lety byla otevřena první část linky B pražského metra mezi Smíchovským nádražím a Florencí

Přesně před pětatřiceti lety se pražské metro rozrostlo o linku označenou jako B. Její první část byla otevřena 2. listopadu 1985. V dnešní době je trasa B nejdelší, úsek mezi konečnými stanicemi měří přes pětadvacet kilometrů, a má také nejvíce...

Ohodnoť článek

Autoři | Foto DPP

Štítky ČR, MHD, metro, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Praha, osvětlení, Dopravní podnik hl. m. Prahy, tunel, Kačerov, AŽD Praha, Chodov, Opatov, Roztyly

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dopravní podnik vymění osvětlení v tunelu části metra A. Oprava vyjde na 234 milionů korun  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.