Přesně před pětatřiceti lety se pražské metro rozrostlo o linku označenou jako B. Její první část byla otevřena 2. listopadu 1985. V dnešní době je trasa B nejdelší, úsek mezi konečnými stanicemi měří přes pětadvacet kilometrů, a má také nejvíce stanic (celkem čtyřiadvacet) ze stále pouze tří linek pražského metra. Jízdní doba celé linky je dvaačtyřicet minut.
Výstavba prvního úseku byla zahájen v roce 1979 a obsahuje sedm stanic od Smíchovského nádraží po Florenc. Celková délka úseku je 4,9 kilometru. Tehdy se ovšem stanice Florenc jmenovala Sokolovská a další ze šesti stanic na tomto prvně zprovozněném úseku Anděl byla Moskevská.
Další úsek linky B byl otevřen 26. října 1988 a nachází se na něm tři stanice: Radlická, Jinonice (dříve Švermova) a Nové Butovice (dříve Dukelská). První dvě stanice se velmi málo využívají - stanice Radlická je dokonce druhá nejméně využívaná v celé síti pražského metra. Na konci 80. let zde bylo totiž plánováno sídliště, které se ale po pádu socialismu nakonec nevystavělo.
22. listopadu byl otevřen další úsek, který k trase přidal 4,4 km trati a čtyři nové stanice za Florencí po Českomoravskou. Vzhledem k úsporným opatřením, která byla zavedena po pádu socialismu, nebyly důsledně dokončeny prvky pro ochranu podzemní části trati při jejím ohrožení, což se projevilo při povodních v srpnu 2002.
Úsek čítající pět stanice mez Novými Butovicemi a Zličínem a dlouhý 5,1 kilometru jehož část je vedena, jako jedena z mála v síti pražského metra, jako nadzemní, byl otevřen 11. listopadu 1994.
Poslední část linky B byla zprovozněna 8. listopadu 1998, má 6,3 km a vede z Českomoravské na Černý Most. Tento úsek obsahuje pět stanic, v roce 1998 však zůstávaly nedostavěny stanice Hloubětín a Kolbenova, které byly otevřeny až v letech 1999, respektive 2001.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.