V pražských ulicích můžete od soboty potkávat tento trolejbus. Model Škoda 24Tr, který pražský dopravní podnik v květnu zakoupil z Plzně, slouží primárně pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek. Dnes poprvé také vyjíždí na linku 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Jezdit bude v hodinových intervalech vždy v sobotu odpoledne.
Pražský dopravní podnik zakoupil trolejbus od Plzeňských městských dopravních podniků za 238 tisíc korun bez DPH. „Pražský dopravní podnik nás oslovil, protože zaregistroval informaci o plánovaném vyřazování nejstarších trolejbusů typu 24 Tr. Tyto vozy standardně prodáváme formou veřejné inzerce. S DPP jsme se dohodli na podmínkách a došlo k poměrně rychlému odprodeji a převozu do Prahy," uvedl mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro a dodal, že nákup vozidel z jiného podniku je poměrně běžnou praxí. „Vyjma trolejbusu jsme letos prodali tramvaje Astra do Brna a Ostravy a obdobně postupují i jiné podniky, například tramvaje typu T6 byly prodány z Prahy do Brna a stejný osud potkal i jihlavské trolejbusy," doplnil.
Vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus prošel nejnutnějšími opravami a byl přelakován do stejných barev, které pražský dopravní podnik používá u svých autobusů typu City Bus.
V DPP bude sloužit do doby nákupu nových trolejbusů, na které chystá vypsat výběrové řízení v průběhu letošního léta. Poté bude trolejbus využívat jako služební a školní vůz.
Vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus je prvním vlastním trolejbusem Dopravního podniku hlavního města Prahy po šedesáti letech. Poslední typ trolejbusů Praha zakopila v roce 1960. Jejich provoz v Praze skončil v noci z 15. na 16. října 1972. Obnoven byl 15. října 2017 na první trati v Prosecké ulici.
„Trolejbus jsme zakoupili nejen kvůli nutnosti výuky řidičů, ale zejména servisního personálu DPP. Připravujeme elektrifikaci několika autobusových tratí v Praze, musíme se proto na to včas připravit i po personální stránce. K tomu nám postačí i tento zachovalý starší vůz, který donedávna jezdil v Plzni,“ řekl člen představenstva dopravního podniku a technický ředitel – Povrch Jan Šurovský.
V současnosti pražský dopravní podnik pracuje na projektech elektrifikace několika autobusových linek a rozšíření trolejbusové sítě v Praze. Kromě linky 140, na které se v budoucnu rozjedou bateriové trolejbusy například do Letňan a Miškovic, se připravuje také zavedení trolejbusů na linku 119 na Letiště Václava Havla Praha a další na levém břehu Vltavy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
jj. Na Letiště Ruzyně bych trolejbusy nepouštěl. Ale na tu "sračkárnu", co si říká "Václava Havla", tak tam bych jimi dláždil ulice.