Pražský Sherwood u Hlavního nádraží projde revitalizací, nově sem bude zajíždět i tramvaj. Město chce tímto krokem změnit nelichotivou pověst Vrchlického sadů a udělat z Sherwoodu místo, kde Pražané i turisté budou chtít trávit volný čas.
„Lokalita Vrchlických sadů je v současnosti pouze místem, kterým lidé rychle procházejí, když směřují na Hlavní nádraží. Naším cílem je vytvořit ze současného stavu park, kde se Pražané nejenom nebudou bát, ale budou zde chtít trávit i volný čas. Nové řešené by tak mělo přispět i k dalšímu propojení města přes Hlavní nádraží,“ popsal plánovanou revitalizaci Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
Zpracovatele revitalizace Vrchlického sadů vybere Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy v soutěžním dialogu, do kterého budou zapojeni odborníci na hlavní témata. Po přihlášených týmech bude požadována taktéž vysoká odbornost ve složení: krajinářský architekt, architekt a dopravní inženýr se specializací na tramvajové tratě. Jako podklad pro soutěžní dialog bude mimo jiné sloužit i antropologické šetření, participace s místními provozovateli, dendrologický průzkum a hlukové prověření tramvajové tratě.
V rámci revitalizace by měla vzniknout nová tramvajová trať mezi zastávkami Muzeum a Bolzanova. Trať by vedla ulicemi Wilsonovou, Politických vězňů a Washingtonovou, dále předprostorem Nové odbavovací haly Hlavního nádraží ve Vrchlického sadech, ulicí Opletalovou, kde by se měla připojit do stávající tramvajové trati v křižovatce Opletalova x Bolzanova.
„Z dopravního hlediska má nová tramvajová trať obrovský potenciál. Ulehčí předimenzované dopravě v centru Prahy v ulicích Jindřišská a Vodičkova. Zajistí přímé napojení největšího nádraží v Česku na tramvajovou síť, jako tomu bylo v minulosti. Přidanou hodnotou je také spojení dvou vlakových nádraží v centru, Hlavního a Masarykova,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
„V průběhu přípravy vedení tramvajové trati přes Vrchlického sady se ukázalo nezbytné řešit tento prostor jako celek, nikoli jako samostatné oddělené projekty. Jednotlivá témata – krajinářská, dopravní, sociální, urbanistická nebo památková, jsou totiž úzce propojená. Proto je vhodné vybrat zpracovatele formou řízení, ve kterém budou účastníci řešit dohromady jak prostor parku, tak i tramvajovou trať,“ vysvětluje volbu výběrového řízení ředitel IPR Praha Ondřej Boháč.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.