Pražští radní schválili rozhodnutí vypovědět smlouvy na umístění jedenácti billboardů u komunikací hlavního města, chtějí tak bojovat proti vizuálnímu smogu. Podle zástupců skupiny Přidej se a strhni to, která upozorňuje na nelegální reklamu, je to ale příliš málo, v hlavním městě je podle nich na pět tisíc billboardů. Na osmdesát procent z toho podle nich porušuje normy.
Nájemní smlouvy magistrát vypoví provozovatelům dvěma billboardů u křižovatky Cínovecká a Kostelecká v Ďáblicích, tří podél ulice Dobříšská nad Smíchovským nádražím, dvoustranného billboardu u odbočky z Kartouzské do Strahovského tunelu, stejného typu u křížení Jižní spojky a Klučovské a jednoho u Libušské před pobočkou pošty.
„Vypovídáme nájemní smlouvy na umístění billboardů na pozemcích, které jsme získali do vlastnictví Prahy. Alternativou bylo po převzetí pozemků s provozovateli uzavřít nové nájemní smlouvy, nicméně rada již v minulém volebním období schválila usnesení, že nové nájemní smlouvy na umístění billboardů uzavírat nebude, aby docházelo k postupnému pročišťování veřejného prostoru,” uvedl v tiskové zprávě Adam Zábranský (Piráti), radní pro oblasti majetku, transparentnosti a legislativy.
Středa, 15. února 2023, 17:00
Magistrát hlavního města nechal vypracovat přehled velkých reklamních poutačů u větších silnic a zjišťoval, zda mají platné povolení. Pak přišla na řadu analýza toho, jestli neporušují nařízená pravidla jako dodržení vzdálenosti nebo umístění v...
„Z rozhodnutí máme radost, přestože jedenáct billboardů se v celkovém počtu několik tisíc, které máme v Praze, ztratí jako kapka v moři,“ uvedl pro redakci Pražské Drbny Zdeněk Jahn ze skupiny Přidej se a strhni to, která monitoruje nelegální reklamu po celé republice a upozorňuje na ni.
Celkový počet reklamních ploch v Praze podle Jahna nikdo nezná. Samotných billboardů je v hlavním městě okolo pěti tisíc. „Z toho je podle našeho odhadu přibližně 80 procent v kolizi s některou z norem, které jejich umístění upravují a regulují,“ informoval Jahn.
Nařízením ohledně regulace reklamy se radní také zabývali, ovšem na pokyn Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, který usoudil, že hlavní město svým zákazem reklamních plachet ve třech zónách diskriminuje jejich majitele. Ostatní forma reklamy totiž zakázána není.
„Schválili jsme záměr novelizovat toto nařízení tak, abychom reagovali na hlavní výhrady, které má Úřad na ochranu hospodářské soutěže vůči stávajícímu nařízení. A budeme ještě podrobněji diskutovat, v jakém duchu to nařízení upravíme,“ řekl Zábranský na tiskové konferenci.
Středa, 22. září 2021, 18:00
Z ulic Prahy by do konce roku měla zmizet většina samostatně stojících reklamních panelů, takzvaných citilightů. Odstranit by je měla přímo společnost JCDecaux, a to na základě ukončení smlouvy na provoz ze strany města. Podle magistrátní...
„Věříme, že je to jen začátek celého procesu očisty města od všudypřítomného billboardového moru. Město by si mělo udělat pořádek nejprve na svých pozemcích. Dnes nemá přehled, kolik kde jakých billboardů je, liší se i údaje o tom, kolik za ně dostává zaplaceno, ve všech variantách odpovědí je to směšně málo, trpí na svých pozemcích stavby, které nemají platná povolení. Toto parazitování reklamních společností na veřejném majetku by mělo okamžitě skončit,“ uzavřel Jahn.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.