pondělí 23. května 2022 Vladimír

Chorloj, Virohrady a Marodní třída slaví úspěch. Jde o nejlepší reklamní kampaň České republiky

Kampaň na podporu očkování, kterou pro pražský magistrát zdarma připravila agentura DDB Prague, byla vyhodnocena jako nejlepší reklamní kampaň v České republice za rok 2021. Vyhodnotili to odborníci na marketing v rámci dlouhodobého projektu Reklamní katovna na webu Mediář. Na sdíleném prvním místě se umístila reklama s názvem Boží Vánoce od Punk Film pro Rohlik.cz.

Nízkonákladová kampaň slaví úspěch

Plakáty s pozměněnými názvy známých pražských míst se v Praze objevily už loni v létě. Kampaň odlehčeně motivovala veřejnost k očkování proti covidu. Nízkonákladová kampaň počítala s rozpočtem okolo 300 tisíc korun.

„Hned, jak jsme začali s komunikací ohledně očkování proti covidu-19, věděli jsme, že chceme jednak poskytovat ověřené a aktuální informace k očkování, což činíme skrze webové stránky ockovani.praha.eu, kde aktuálně registrujeme už téměř milion návštěv, zároveň jsme ale nechtěli veřejnost strašit. Proto nám byl odlehčený styl založený na přesmyčkách velice blízký a jsme rádi, že to tak vnímali i Pražané, neboť jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí na sociálních sítích, a nyní tuto formu ocenili také odborníci,“ uvedla ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková.

Virohrady nebo Marodní třída

„Od nasazení první kampaně v únoru se toho mnoho změnilo. Cítíme, že lidé jsou už unavení a otrávení, a proto jsme se společně s magistrátem rozhodli místo velkých emocí přijít s něčím odlehčeným. Jelikož je komunikace určená přímo pro Prahu, zamysleli jsme, jak z toho vytěžit a oslovit její obyvatele efektivněji kampaní šitou jim na míru,“ uvedl pro Mediář šéf DDB Prague Darko Silajdžić k červencové kampani.

Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív. Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.

Kašpar, Melichar, Pí-sí-ár

U marketingových expertů kampaň okamžitě zabodovala a nyní v jejich souhrnném hodnocení za celý minulý rok, které bylo zveřejněno minulý týden, se dokonce umístila na první místě se shodným bodovým ohodnocením spolu s reklamní kampaní pro Rohlik.cz.

Na úspěšnou spolupráci navázalo hlavní město a agentura DDB Prague před koncem roku, kdy vznikla ještě obdobná kampaň s vánoční tématikou. Tehdy doplnil Kašpara a Melichara místo Baltazara Pí-sí-ár.

Hodnocení článku je 96 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Wendy Zimmerová

Štítky očkování, kampaň, úspěch, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.