úterý 2. června 2020 Jarmil

Až nasněží, dáme koloběžky do depa, slibuje vedení společnosti Lime

Začátkem tohoto týdne zveřejnila městská policie hlavního města Prahy zprávu, ve které uvádí, že potápěči z řad městských strážníků při pravidelných kontrolách znečištění vodního toku Vltavy objevili v asi třímetrové hloubce elektrokoloběžku, která patří společnosti Lime. Ta v Praze provozuje sdílený provoz těchto dopravních prostředků. Právě na praktiky společnosti Lime si mnozí Pražané stěžují u vedení hlavního města Prahy. Přímo u zástupců společnosti jsme zjišťovali, jaká situace okolo koloběžek bude panovat v zimě.

Míra vandalismu je v normě, tvrdí Lime

Mezi stížnostmi se opakuje jízda po chodnících, špatně zaparkované koloběžky a půjčování koloběžek lidem pod vlivem alkoholu. „Jistá míra vandalismu bohužel existuje a existovat bude nejspíš vždy. Situace v Praze je ale naprosto srovnatelná s ostatními městy, kde Lime působí, a jak se služba stává pevnou součástí města, i míra vandalismu významně klesá. Je to tak všude, kam jsme s koloběžkami přišli,“ staví se k situaci provozní manažer společnosti Lime Ondřej Široký.

Městu však vadí zejména otázky spojené s bezpečností používání elektrokoloběžek. Během první poloviny letošního roku doplnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr memorandum se společností Lime o zavedení zón, na kterých se koloběžky zpomalují, odklikávání klíčových podmínek v aplikaci a další pravidla, nepřinesla ale podle něj větší bezpečnost na chodnících a nedokázala zabránit blokování tramvají a autobusů bezohlednou jízdou.

Jednání města se společností nikam nevedou

„Vedli jsme se společností Lime mnoho jednání, kde jsme jasně říkali, že společnost musí přijímat zodpovědnost za to, co jejich zákazníci s koloběžkami dělají. Navzdory tomu stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla. První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,” uvedl náměstek.

Až bude náledí, skončí koloběžky v depu

Společnost Lime reaguje snížením počtu koloběžek ve městě, což je však spojeno spíše s nepříznivým počasím. V ulicích Prahy bylo v létě v provozu asi 1500 koloběžek. S blížící se zimou jejich počet společnost snižuje. „Cílem Limu je poskytovat komplexní a udržitelné řešení přepravy a koloběžky Lime jsou tedy všem uživatelům plně k dispozici i přes zimu. Bezpečnost uživatelů je ovšem pro Lime vždy na první místě, takže provoz bude vždy pružně přizpůsobován aktuálním povětrnostním podmínkám a situaci na silnicích a cyklostezkách. V okamžiku, kdy sníh a náledí neumožní bezpečný pohyb po městě, koloběžky budou operativně vypnuty a dočasně převezeny do depa,“ upozorňuje Široký. 

„Plně podporuji náměstka pro dopravu v tomto rozhodnutí. Nejsme zastánci žádných represí, ale faktor bezpečnosti Pražanů a dalších návštěvníků hlavního města je pro nás zcela zásadní. V době, kdy bylo memorandum uzavřeno předešlou radou, nebyl ten problém tak velký jako teď,” uvedl k záležitosti kolem elektrokoloběžek primátor Zdeněk Hřib. Memorandum se společností Lime vypověděli radní koncem října, to však na řešení situace ke spokojenosti obou táborů zatím nemá téměř žádný vliv.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo1 čtenářů

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky elektrokoloběžky, vandalismus, doprava, Lime, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.