Vedení metropole vyzvalo městské firmy a organizace, aby neinzerovaly na prokazatelně dezinformačních webech. Pražští radní je včera vyzvali, aby se přidaly k iniciativě spolku Nelež. Ten firmy vyzývá, aby svou inzerci na zmíněných webech nezadávaly. Po včerejším jednání rady hlavního města to řekla radní Hana Třeštíková (Praha Sobě). Jako první se k iniciativě přidala městská firma Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turistický ruch. Spolek Nelež založili v roce 2020 pracovníci v reklamním byznysu, kteří bojují proti dezinformacím.
„Dnes jsme na radě jednomyslně schválili, že výzva půjde na všechny městské společnosti, aby se přidaly k tomu, že nebudou inzerovat na dezinformačních webech. Myslím si, že je to z naší strany symbol, kdy se snažíme ukázat, že fake news a dezinformace nepatří do veřejného prostoru a městský zadavatel reklamy nebudou podporovat tyto weby,“ uvedla Třeštíková.
Vzhledem k tomu, že se v řadě případů jedná například o akciové společnosti, bude se ze strany vedení Prahy jednat o výzvu, nikoliv příkaz. PCT v případě zájmu poskytne ostatním firmám know-how i právní rozbory.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.