Na začátku července spuštěná kampaň „V Praze jako doma" budí nadšené ohlasy. Nejčastěji turisté vyrážejí do zoologické zahrady, na Petřínskou rozhlednu nebo Pražský hrad. Hotely vydávají denně v průměru tisíc voucherů, které odpovídají počtu ubytovaných osob.
Na začátku prázdnin pražská organizace na podporu cestovního ruchu Prague City Tourism spolu s vedením města spustila kampaň „V Praze jako doma“, o čemž jsme informovali zde. Cílem iniciativy je co nejvíce zmírnit ekonomické dopady pandemie na cestovní ruch.
V současné chvíli je do kampaně zapojeno téměř 400 ubytovacích zařízení, které vydávají téměř tisíc voucherů denně. Poukázky odpovídají počtu ubytovaných osob v Praze. Turisté je využívají jako volnou vstupenku do vybraných míst v metropoli nebo třeba i na soukromou procházku s průvodcem. V rámci kampaně je pak možné navštívit kolem šedesáti turisticky atraktivních míst.
„Už více jak tři týdny mohou turisté z celého Česka i dalších zemí využívat benefity, které jim kampaň v Praze jako doma nabízí. Podle dosavadního ohlasu je kampaň úspěšná a pomalu tak pomáhá znovu nastartovat cestovní ruch v hlavním městě,“ uvedla radní hlavního města Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Každý zapojený hotel v rámci kampaně má k dispozici vouchery s body, které mohou turisté za noci strávené v Praze získat. Maximálně lze obdržet osm bodů. V současné době se vydává v průměru tři a půl tisíce bodů denně z celkových 315 tisíc. Ty budou k využití až do konce září. Už teď Prague City Tourism předpokládá, že se všechny body, které jsou pro kampaň k dispozici, naplno vyčerpají. Kampaň si velice chválí i samotná Asociace hotelů a restaurací.
„Asociace hotelů a restaurací České republiky jako partner programu V Praze jako doma vnímá první měsíc této iniciativy velmi pozitivně. Přestože se Praha stále potýká s velmi nízkým počtem návštěvníků ve srovnání s loňským rokem, zvýhodněné vstupné hlavně pro domácí turisty přispělo k oživení hlavního města. Věříme, že hosté, kteří se rozhodnou navštívit Prahu v letním období, se budou vracet i v budoucnu a využijí širokou nabídku kulturních a společenských aktivit, které Praha nabízí,“ poznamenal Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.
Kampaň je pro hlavní město, které je jindy zvyklé na příliv turistů, v současné době velikým pomocníkem. Zároveň její benefity ocení řada tuzemských turistů, pro které je nyní objevování krás metropole dostupnější.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.