V Praze jako doma. Přesně tak se jmenuje kampaň hlavního města, která dnes odstartovala. Jejím cílem je nakopnout turistický ruch po pandemii koronaviru. Praha, která spoléhala na zahraniční turisty, letos očekává propad tržeb z cestovního ruchu až o 100 miliard korun. Díky novému projektu si turisté ubytovaní v hlavním městě mohou zadarmo dopřát jindy placené atrakce.
Pokud do Prahy zavítáte a ubytujete se v zapojeném hotelu a za pokoj utratíte více než 800 korun, obdržíte za každou osobu a strávenou noc v hotelu dva body. Každý bod je jedna volná vstupenka k návštěvě památek, muzeí, kulturních či společenských akcí nebo k služeb průvodců. V rámci ubytování tak může turista navštívit Zoo Praha, Botanickou zahradu, Planetárium či galerie a Muzeum hlavního města Prahy, Dox, Muzeum Kampa a další místa.
„Ztráty budou v letošní turistické sezoně obrovské. Kampaní chceme pomoci hlavně podnikatelům a všem, kdo v turismu pracují. Hlavní město podpoří částkou 120 milionů korun restart cestovního ruchu, který chceme zároveň rozběhnout v nové, udržitelnější podobě ke spokojenosti podnikatelů i Pražanů," uvádí radní pro oblast kultury a cestovního ruchu Hana Třeštíková (Praha sobě).
Všechny podstatné informace najdou turisté na Vprazejakodoma.cz. Program bude fungovat do konce září.
Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také město odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.