Povodňový orgán hlavního města při zasedání rozhodl o uvolnění nařízení ohledně zvýšeného průtoku Vltavy. Chodci a cyklisté mohou na Dvořákovo a Hořejší nábřeží, ostatní náplavky jsou ale stále zavřené. Zrušen je i provoz přívozů P1 a P2, a to až do odvolání.
O omezení vstupu na náplavky a přerušení provozu dvou linek přívozů rozhodl primátor Bohuslav Svoboda (ODS), zástupci Českého hydrometeorologického ústavu, Povodí Vltavy, složek Integrovaného záchranného systému a další zapojení při pondělním jednání. Hladina Vltavy se totiž zvedla tak, že byl vyhlášen 2. stupeň povodňové aktivity.
V úterý už ale výstraha klesla na nejnižšší stupeň a Povodňový orgán proto znovu zasedal. Nejdříve se rozhodlo se o tom, že z Dvořákova nábřeží budou moci do komerčních výletních lodí nasedat klienti a to od dnešních osmi hodin ráno. Ve čtyři odpoledne se pak Dvořákovo a Hořejší nábřeží otevřelo i pro chodce a cyklisty, auta tam stále nesmí.
Úterý, 26. prosince 2023, 11:30
Třetí povodňový stupeň, tedy ohrožení, dnes dopoledne platí na čtyřech místech ve středních Čechách. Nově ho dosáhly Sázava v Nespekách na Benešovsku a Labe v Kostelci nad Labem na Mělnicku. Na třetím, nejvyšším stupni je nadále Sázava v Kácově a ve...
„Na některých místech na náplavce, zejména na Rašínově nábřeží, se totiž voda vylévá z břehů a tvoří se zde laguny. Na dodržování těchto patření budou stále dohlížet strážníci městské policie,“ vysvětlil v tiskové zprávě mluvčí magistrátu Vít Hofman. Výjimku má provoz botelů Admirál, Albatros a Matylda.
Nejezdí ani přívoz P1 ze Sedlce na Zámky a P2 z V Podbabě na Podhoří.
„Počasí se alespoň ve vztahu k Praze zlepšuje. Hladina Sázavy, krom spodního toku (Nespeky), kulminuje a Berounka a její toky již klesají. Hladina Vltavy v Praze však bude pravděpodobně ještě po několik dalších dní vyšší, neboť bude docházet k plánovaným manipulacím na vodních nádržích na Vltavské kaskádě. Povodí Vltavy bude udržovat řízený průtok Prahou i nadále v rozmezí 550 až 600 metrů krychlový za sekundu na limnigrafu v Malé Chuchli,“ informoval Hofman.