Část bývalé smíchovské lávky přemostí příští rok Jizeru v Mladé Boleslavi v místě dřívějšího železničního mostu u bývalého lihovaru. Jako nadměrný náklad v noci na dnešek přijely čtyři části lávky o celkové délce 110 metrů z Prahy na dočasné úložiště do boleslavského Bezděčína. Magistrát ji získal od Prahy. Zda to bude formou daru, musí rozhodnout pražští zastupitelé.
Primátor Raduan Nwelati (ODS)uvedl, že k zahájení vyjednávání o přemístění lávky do Mladé Boleslavi ho inspirovalo to, že by lávka měla být zlikvidovaná. „Zmínili, že část lávky si převezme Národní technické muzeum a druhá část se rozřeže a dá do šrotu, to by byla velká škoda," řekl Nwelati.
Lávka, která je podle něj ve velmi dobrém stavu a z kvalitního železa, by se měla umístit na pilíře po bývalém železničním mostě přes Jizeru. Zkontrolovat ji budou muset statici, některé části projdou renovací. Opravovat se bude na jaře příštího roku a cílem je příští rok ji i instalovat, doplnil primátor. Na lávku navazují pěší trasy a do budoucna chce magistrát vybudovat cyklostezku.
Čtvrtek, 28. září 2023, 19:00
Lávka, po které lidé přecházejí ze smíchovského nádraží na Radlickou ulici a zpět, bude v průběhu října odstraněna. Překáží totiž jeřábům při výstavbě Smíchov City. Žádné náhradní poprojení k dispozici nebude a s novou lávkou počítají až v roce 2028.
Prahu a Mladou Boleslav nyní čeká majetkové vypořádání. „Pokud něco budeme dávat, pak zřejmě v hodnotě železa, které by za to Praha získala," řekl Nwelati. Výši takové částky odhaduje na 550 tisíc korun. Zda to bude formou daru, musí rozhodnout zastupitelé.
Lávka z roku 1930 spojovala jižní část pražského Smíchova s částí Smíchova u Radlic. Pěší lávka dlouhá 175 metrů procházela nad takzvaným severním nástupištěm smíchovského nádraží. Její demolice začala v Praze na začátku října a je součástí rozsáhlé modernizace nádraží. Část lávky o délce 30 metrů si do železničního depozitáře v Chomutově přebere Národní technické muzeum.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.