V nové rubrice s názvem Politická korida pražské zastupitelské kluby pravidelně konfrontujeme s tématy, která aktuálně hýbou Prahou. V těchto dnech je velkým tématem uzavření Smetanova nábřeží pro auta. Měl by být uzavřen jízdní pruh pro dopravu na Smetanově nábřeží, aby na místě mohli dostat prostor podnikatelé? Odpovídají zastupitelé.
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce.
Čím dál víc to vypadá, že pro současné vedení Prahy je člověk v autě někdo, koho je potřeba vyhubit. Jinak si to neumím vysvětlit. Nejdřív se pojďme bavit, jak přesunout dopravu jinam (na odstavná parkoviště, na okruh...), pak až omezujme provoz v centru. V tomto případě s návrhem nesouhlasí jeden koaliční subjekt a městská část Praha 1, na jejímž území ke změně dochází, takže návrhu moc nerozumím. Rád bych pak viděl ty nadšené návštěvníky s kávičkou na nábřeží u projíždějících hlučných tramvají.
Věc musí být odborně posouzena. Je třeba, aby odborníci vyloučili, že kvůli této uzavírce dojde k dopravnímu chaosu v přilehlých ulicích na Starém Městě a je také nutné, aby uzavírka Smetanova nábřeží nevedla k tomu, že např. v ulici Karolíny Světlé dojde k zahuštění dopravy. Tamním obyvatelům, kteří žijí v této nebo dalších přilehlých ulicích se nesmí snížit životní standard. Tedy pokud se vyloučí dopravní chaos a nezhorší se životní podmínky tamním rezidentům žijícím v místech, kde nově povede tranzitní doprava, pak jsem pro částečné uzavření Smetanova nábřeží na léto.
Uzavřít Smetanovo nábřeží pokládám za velmi špatný a absolutně nepromyšlený krok, už jen kvůli tomu, že se doprava přesunula do dříve klidných ulic. Piráti a Praha Sobě si v rámci svého ideologického boje proti autům vzali jako rukojmí místní obyvatelé a na části Smetanova nábřeží vytvořili se žlutočernými barikádami estetický paskvil. Jsem velký zastánce zklidňování dopravy v širším centru Prahy, ale to se nemůže dít takovými nepromyšlenými a amatérskými kroky, které mají negativní dopad na tisíce Pražanů.
S dovolením bych odpověděl doslovným citátem bývalého primátora Prahy za ODS Bohuslava Svobody ze září 2012: „Chceme, aby ze Smetanova nábřeží zmizela auta definitivně. Hned po dokončení a spuštění tunelu Blanka, tedy v roce 2014“. Trochu se to zadrhlo, ale my se tenhle slib Pražanům pokusíme vyjednat a splnit kvůli tomu, aby se konečně nezpožďovaly tramvaje a abychom všichni měli šanci na lepší vzduch v centru města. A přikládám odkaz.
Smetanovo nábřeží je jedno z nejkrásnějších nábřeží v Praze. První ostudou Prahy je, že si toto krásné místo donedávna ani Pražané ani návštěvníci nemohli patřičně užít, protože bylo masivně využíváno individuální automobilovou dopravou. Druhou ostudou Prahy je, že zatímco moderní města celého světa využila krizi spojenou s COVID-19 ke zkulturnění veřejného prostoru a omezení automobilové dopravy, v Praze se hádáme o uzavření asi 200 metrů nábřeží. To, že se to nakonec povedlo je výhra sice malého rozsahu, ale zato obrovského symbolického významu. Závěrem bych rád uvedl, že kultivace veřejného prostoru a omezování IAD v centru je součástí programového prohlášení této koalice a také jedno z pirátských témat, které dlouhodobě chceme řešit.
Čtvrtek, 23. dubna 2020, 18:00
V nové rubrice s názvem Politická korida budeme pražské zastupitelské kluby pravidelně konfrontovat s tématy, které aktuálně hýbou Prahou. V těchto dnech je velkým tématem odliv zahraničních turistů z Prahy, respektive příliv turistů tuzemských....
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.