Dopravní podnik se v pátek v tiskové zprávě ostře ohradil vůči čtvrtečnímu článku ze serveru iDnes.cz, podle kterého je stavba metra D v ohrožení. Podle zprávy není stavba v žádném případě ohrožená, a to ani v případě, že společnost Inženýring dopravních staveb (IDS) jednostranně odstoupí ze smlouvy s Dopravním podnikem.
Původní článek na serveru iDnes.cz se zabývá žalobou, kterou IDS podala na Dopravní podnik. Podle ní jí firma dluží přes 373 milionů za práce, které na stavbě a před jejím zahájením vykonala. Obě strany spolu mají smlouvu už z roku 2010.
„Peníze žádáme za technický dozor investora, který jsme na stavbě dělali, inženýrsko-geologické průzkumy, za organizaci výběrových řízení, získání prodloužení stavebního povolení a další činnosti, které jsme podle platné smlouvy s dopravním podnikem provedli, vyfakturovali a které dodnes nemáme zaplacené,“ uvedl pro iDnes.cz ředitel IPS Michal Lec.
Podle článku by spor mohl vést k zastavení stavby, protože bez technického dozoru není možné stavět. Dopravní podnik by totiž musel vyhlásit novou veřejnou soutěž, která by podle textu trvala alespoň čtyři měsíce.
Dopravní podnik v prohlášení odmítá, že by byla stavba jakkoli ohrožená. Pokud by IDS jednostranně odstoupilo od smlouvy, DPP má možnost službu objednat od jedné z několika různých společností na českém trhu a využívat je do ukončení veřejné soutěže. Dopravní podnik navíc rozporuje nárok IDS na žalovanou částku, protože podle prohlášení firma nesplnila své závazky včas.
Čtvrtek, 23. července 2020, 19:00
V posledních měsících se do mediálního prostředí v Praze dostává výstavba čtvrté linky metra. Ta má vést z Náměstí míru přes Kačerov na Písnici. Historie plánování této linky ale sahá hluboko do minulosti.
„Žádnému dodavateli nemůžeme proplatit odměnu za plnění veřejné zakázky v rozporu se smlouvou, která byla uzavřena při jejím zadání. Bylo by to v elementárním rozporu se zákonem i etikou. Dopravní podnik přitom v minulosti hradil a nadále hradí veškeré finanční nároky, které byly ze strany Inženýringu dopravních staveb uplatněny v souladu s uzavřenou smlouvou a po splnění smluvních podmínek,“ uvedl ve zprávě generální ředitel DPP Petr Witowski.
Podle Witowského je společnost připravena i na možnost soudního řešení. „Bude-li soudy pravomocně rozhodnuto, že máme odměnu požadovanou IDS nad rámec nároků vyplývajících ze smlouvy proplatit, o čemž silně pochybuji, teprve v takovém případě ji IDS vyplatíme. Způsobí-li IDS svým jednáním DPP jakoukoliv škodu, bude DPP její náhradu po IDS vymáhat všemi právními nástroji. Nenecháme se vydírat a zastrašovat účelovým článkem, ve kterém redaktor uvádí, že zjišťuje reakci DPP, ale na DPP se ve skutečnosti vůbec neobrátil,“ uvedl ve zprávě.
Celá stavba má vyjít na 98 miliard korun a hotovo by mělo být v roce 2029. Smlouva mezi DPP a IDS existuje už od roku 2010, linka už se ale plánuje asi 30 let. Trasa propojující Náměstí Míru a Depo Písnice bude mít deset stanic a soupravy mají jezdit bez strojvedoucích.Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.