Před dvěma lety přišel náměstek pro dopravu za Praha Sobě Adam Scheinherr s nápadem otočit sedačky v metru o 90 stupňů. Nové rozložení se nejdříve testovalo ve dvanácti soupravách metra a cestující pak dostali šanci o otočených sedačkách hlasovat. Na základě této ankety se Dopravní podnik hl. m. Prahy rozhodl postupně otočit další sedačky v soupravách na lince A a B.
„Před dvěma lety jsem přišel s nápadem zkusit na přeskáčku otočit sedačky v metru. Pražané tak sedají a já to nedělám jinak - sedím na samostatné sedačce naproti dvojce s vytočením nohou do uličky,“ uvedl na svém facebookovém účtu náměstek pro dopravu za Praha Sobě Adam Scheinherr.
Možnost hlasovat v dubnové anketě využilo 20 tisíc lidí. Výsledky ale nehovoří jasně. 62 procent cestujících raději sedí bokem ve směru jízdy než čelem k dvousedačce naproti. Dopravní podnik se proto rozhodl přání vyslyšet a část sedaček otočit. Z 93 souprav, které momentálně podnik na linkách A a B provozuje bylo již dříve ve dvanácti z nich několik sedaček otočeno. Následovat teď budou postupně i ostatní soupravy. Dopravní podnik se rozhodl neotočit všechny sedačky, ale pouze jejich polovinu, aby si na své přišli všichni.
Otáčení sedaček bude probíhat pomalu v rámci pravidelné údržby nebo u soustav, které aktuálně nejezdí. Na lince C jezdí vlaky typu M1 s jiným typem interiéru a tam není možné sedačky otočit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A stát se bude moci ve směru či proti směru nebo se budeme muset točit o devadesát stupňů? Jsem rád, že se touto důležitou věci někdo zabývá. Divím se, že to evropský parlament již dávno neřeší. Myslím si že ii madla by měla být volitelná zda oka k oknům či po směru. Co třeba aby jedna noha byla ve směru a druhá o devadesát stupňů pootočena pro lepší stabilitu. A eskalátory by také měli jezdit tak aby si každý mohl volit jak pojede.