Už první polovině příštího roku by mohl v rezidenčních oblastech městských částí Praha 5 a 6 platit zákaz tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun. Žádost o dopravní omezení podala Technická správa komunikací (TSK) k projednání silničnímu správnímu úřadu. Na přípravě této žádosti pracovala několik měsíců pracovní skupina pod vedením náměstka Adama Scheinherra složená ze zástupců hlavního města a městské části Praha 6, dopravních inženýrů z TSK, či Policie ČR.
Středa, 24. listopadu 2021, 09:30
Špatná dopravní situace na Žižkově, opravy v Holešovicích, rekonstrukce Barrandovského mostu, nově vznikající cyklopruhy na frekventovaných silnicích a kolony vznikající kvůli nesystematickému koordinování investičních akcí v Praze. To jsou jen...
Praha se dlouhodobě potýká s nadměrným zatížením komunikací tranzitní nákladní dopravou v lokalitách některých rezidenčních čtvrtí. Technická správa komunikací proto připravila a podala žádost o rozšíření zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun na některá území hlavního města Prahy.
„Doháníme to, co mělo být hotové už před lety. Konečně se aktualizuje zákaz vjezdu tranzitních vozidel nad 12 tun do rezidenčních čtvrtí, které může těžká doprava bez problémů objet už díky dokončeným částem Pražského okruhu. Po několika politických vedeních města, kdy se nic nepohnulo, máme připravené řešení, které do konce června může začít fungovat. Těším se na další část Prahy bez projíždějících kamionů,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Omezení nákladní tranzitní dopravy by mělo nově platit například na Evropské třídě a v Karlovarské a Plzeňské ulici. Dotknout by se mělo rovněž dopravy ve Strahovském tunelu, na Rozvadovské spojce a řidiči nákladních automobilů, kteří přes město projíždí, s omezením budou muset počítat i při příjezdu ze severu Prahy přes Cínoveckou ulici do Liberecké ulice a dále do tunelů na Městském okruhu. Kamiony nad 12 tun by v budoucnu měly pro průjezd městem využívat Pražský okruh.
Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun už platí nebo je navržen pro severozápadní část Městského okruhu, v jižní části Městského okruhu ve směru na západ a také v oblasti Prahy 1, 2 a 5.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.