Počasí dnes10 °C, zítra10 °C
Úterý 23. dubna 2024  |  Svátek má Vojtěch
Bez reklam

V ulicích Prahy přibyla auta. Nejvytíženější jsou tunely Blanky či Průmyslová ulice

Letos v září v ulicích hlavního města meziročně přibylo aut. Zatímco letos Technická správa komunikací (TSK) na vybraných komunikacích spočetla zhruba 655 300 aut denně, loni to bylo asi 643 300 aut. Oproti září 2019 však stále jezdí hlavním městem o 0,3 procenta aut méně. Mezi nejvytíženější silnice patří tunely v Blance, Průmyslová, Chodovská či Bohdalecká ulice. TSK sbírala uvedená data vždy v 36. týdnu roku. Nejvíce aut ubylo při lockdownech.

Některými ulicemi projede aut méně

Přestože celkově aut meziročně přibylo, neplatí to na všech komunikacích. Oproti loňskému září letos projede méně aut například Žitnou ulicí, kde klesl z loňských 26 100 na letošních 25 200 aut. To samé se týká Komořanské, Kbelské nebo Horňátecké a Bohdalecké.

Naopak počet aut se výrazněji zvýšil ve třech tunelech Blanky. Zatímco loni Brusnickým tunelem projelo denně 86 500 aut, letos to bylo 92 500 vozidel. V případě Dejvického tunelu jde o nárůst z 92 000 na 97 100 aut a v Bubenečském tunelu z loňských 80 400 na letošních 87 300 aut. V tunelovém komplexu letos projelo více aut dokonce i v porovnání s dobou před pandemií. O více než tisícovku aut denně vrostl jejich počet také v ulici U Výstaviště, kde silničáři zaznamenali mírný nárůst i oproti roku 2019.

Nejvíce aut ubylo na Evropské ulici

Ve srovnání letošního roku s dobou před covidem ubylo nejvíce aut na Evropské ulici. V září 2019 tady silničáři napočítali 17.100 aut denně a letos to bylo 12 700, tedy o 25,7 procenta méně. O více než deset procent ubylo aut rovněž v Žitné a na Průmyslové. „U Evropské to zřejmě souvisí s utlumenou leteckou dopravou, kdy na letiště jezdí výrazně méně lidí. V případě ostatních ulic to ale může souviset s opravami, což je případ třeba Žitné, které se zřejmě řidiči vyhýbají kvůli rekonstrukci na Karlově náměstí,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Doprava klesla loni v březnu po zavedení opatřeních proti pandemii zhruba o pět procent. Nejvyšší pokles byl zaznamenán na Evropské ulici, po které projelo denně o zhruba čtyři tisícovky aut méně. Automobilů ubylo víc v centru města než na okraji. Do stavu téměř shodného s dobou před pandemií se míra dopravy ve všední dny vrátila loni v květnu. Úbytek cestujících zaznamenala rovněž MHD, kde ubylo nejvíc lidí v metru.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, automobilová, Praha, doprava, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, tunel, Tunelový komplex Blanka, pandemie, Bubenečský tunel

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V ulicích Prahy přibyla auta. Nejvytíženější jsou tunely Blanky či Průmyslová ulice  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.