Tramvajovou trať z žižkovské Ohrady na Palmovku zrekonstruuje pražský dopravní podnik (DPP). Podle informací ČTK z věstníku veřejných zakázek podnik na práce vypsal tendr s odhadovanou cenou asi 231 milionů korun.
Práce budou podle věstníku zahrnovat opravu trati a kolejového svršku, úpravy stanice Krejcárek v obou směrech a rekonstrukci mostu spojujícího Krejcárek s Palmovkou. Jedná se o spojitý nosník, který celkově měří 455 metrů a překonává železniční tratě i ulice.
Podle dokumentu, který byl schválen v březnu, by se v Praze letos měla konat řada dalších rekonstrukcí tramvajových tratí. Jedná se například o koleje na nábřeží Edvarda Beneše nebo na Rašínově nábřeží, a to v úseku od křižovatky Nuselské a Vladimírovy k obratišti u Vozovny Pankrác.
Co se týče samotné tramvaje z Ohrady na Palmovku, ta se podle informací dopravního podniku plánovala už za první republiky, Se stavbou tratě se nakonec začalo až v lednu 1989 a trvala necelé dva roky.
Jedná se o první pražskou trať, která je vedena samostatně a nikoliv po existujících cestách. Fungovat začala v roce 1990. Přes Krejcárek nyní jezdí tramvajové linky 1, 16, 10, 11, 25, 8, 14, 6, 7 a noční 93.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.