pondělí 14. června 2021 Roland

Dopravní podnik opraví tramvajovou trať mezi Palmovkou a Ohradou

Tramvajovou trať z žižkovské Ohrady na Palmovku zrekonstruuje pražský dopravní podnik (DPP). Podle informací ČTK z věstníku veřejných zakázek podnik na práce vypsal tendr s odhadovanou cenou asi 231 milionů korun.

Oprava trati, stanice Krejcárek i rekonstrukce mostu

Práce budou podle věstníku zahrnovat opravu trati a kolejového svršku, úpravy stanice Krejcárek v obou směrech a rekonstrukci mostu spojujícího Krejcárek s Palmovkou. Jedná se o spojitý nosník, který celkově měří 455 metrů a překonává železniční tratě i ulice.

Podle dokumentu, který byl schválen v březnu, by se v Praze letos měla konat řada dalších rekonstrukcí tramvajových tratí. Jedná se například o koleje na nábřeží Edvarda Beneše nebo na Rašínově nábřeží, a to v úseku od křižovatky Nuselské a Vladimírovy k obratišti u Vozovny Pankrác.

Tramvaj z Ohrady na Palmovku se plánovala již za první republiky

Co se týče samotné tramvaje z Ohrady na Palmovku, ta se podle informací dopravního podniku plánovala už za první republiky, Se stavbou tratě se nakonec začalo až v lednu 1989 a trvala necelé dva roky. 

Jedná se o první pražskou trať, která je vedena samostatně a nikoliv po existujících cestách. Fungovat začala v roce 1990. Přes Krejcárek nyní jezdí tramvajové linky 1, 16, 10, 11, 25, 8, 14, 6, 7 a noční 93.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Aktron / Wikimedia Commons. I would appreciate being notified if you use my work outside Wikimedia.Do not copy this image illegally by ignoring the terms of the license below, as it is not in the public domain. If you would like special permission to use,

Štítky ČR, MHD, stavby, správa, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.