V Praze může začít stavba trolejbusové linky číslo 140 z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Dopravní podnik (DPP) získal stavební povolení. Trať zamýšlí začít budovat letos na jaře a první cestující se svezou na konci roku 2022. Podnik zároveň chystá tendr na nákup vozů pro tuto trať. Dnes to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP chystá elektrifikaci také dalších autobusových linek. Podnik je největší městkou firmou a provozuje MHD.
Cílem elektrifikace je zlepšit stav životního prostředí, kdy budou naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. „Nezatěžují okolí žádnými emisemi, jsou tiché a tím zlepšují životní prostředí místním i cestujícím. Mají také mnohem delší životnost než běžné autobusy," uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. Pro zavěšení vedení budou využity sloupy veřejného osvětlení.
První stavební práce začnou letos na jaře. DPP v Prosecké ulici zahájí stavbu kabelové trasy a připraví základy pro nové stožáry trolejového vedení. Se stavbou trolejového vedení v Libni, na Proseku a v Letňanech počítá DPP v příštím roce.
Sobota, 15. srpna 2020, 08:42
V pražských ulicích můžete od soboty potkávat tento trolejbus. Model Škoda 24Tr, který pražský dopravní podnik v květnu zakoupil z Plzně, slouží primárně pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných...
DPP se chystá letos v březnu vypsat veřejnou zakázku na dodávku 15 trolejbusů, které budou na lince jezdit. Na nákup vozů dostal podnik od města 306 milionů korun, které získalo z evropských fondů.
Praha spolu s DPP chystá elektrifikaci také dalších linek. Nyní pracuje například na nasazení trolejbusů na linku 119 na letiště v Ruzyni. Elektřinou poháněné vozy plánují například na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně. Elektrifikovány by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nezbývá než doufat, že tentokrát to neskončí stejně neslavně jako snahy o obnovu trolejbusového provozu v 80. a 90. letech. Samozřejmě největší nesmysl bylo zrušení existující trolejbusové sítě v roce 1972 a její nahrazení autobusy.