Nejstarší nádraží v Praze – Masarykovo nádraží – čeká rozsáhlá rekonstrukce. Na nádraží, o jehož zrušení se v minulosti již nejednou uvažovalo, by podle nejnovější vizualizace Správy železnic mělo vzniknout parkoviště nad nástupišti či moderní propojení s metrem linky C a s autobusovým nádražím Florenc.
Správa železnic zveřejnila na svém YouTube kanále video s vizualizací rekonstrukce Masarykova nádraží, která by měla probíhat v letech 2022 až 2026.
Po plánované modernizaci trati mezi Prahou a Kladnem spolu s výstavbou odbočky na Letiště Václava Havla vzroste význam Masarykova nádraží a zvýší se také počet cestujících, kteří denně přes nádraží projdou. Současný stav Masarykova nádraží však vyžaduje zásadní rekonstrukci.
Viditelným prvkem plánované proměny nádraží bude vznik parkoviště nad přístřešky nástupišť. A jelikož je zelených ploch v centru města nedostatek, tento prostor na relaxaci ocení nejen cestující. Tato plocha bude mít také praktickou funkci, protože vytvoří propojení Opletalovy ulice s ulicí Na Florenci, jelikož úzký chodník, který nyní propojuje lokality po obou stranách kolejiště, je nedostačující.
Středa, 19. srpna 2020, 18:30
Před 175 lety, 20. srpna 1845, přijel do Prahy za velké slávy a pozornosti široké veřejnosti z Olomouce první vlak tažený parní lokomotivou. Trať byla součástí Severní státní dráhy a místem velkých oslav se stalo čerstvě dostavěné dnešní Masarykovo...
Díky parkové platformě se cestující dostanou také na jednotlivá nástupiště. Kromě propojení východní části nádraží s trasou metra B a tramvajovými linkami dojde v západní části nádraží k propojení s trasou metra C a s autobusových nádražím Florenc.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.