Praha se pomalu oklepává z pandemie a vrací se do starých kolejí. Svědčí o tom i množství prodaných krátkodobých jízdenek i dlouhodobých časových kupónů. Čísla se přibližují k úrovni před březnem, kdy život v republice zastavil koronavirus. V červnu se dokonce prodalo historicky nejvíce lístků za den.
Prodeje jednotlivých krátkodobých jízdenek prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka, kterou provozuje a rozvíjí pražská městská společnost OICT, se navrací na hodnoty před vypuknutím epidemie COVID-19.
Během karantény na přelomu března a dubna se počet cestujících v Pražské integrované dopravě snížil téměř o 85 procent oproti stejnému období v loňském roce. Od poloviny měsíce května prodej jízdenek přes aplikaci roste a 23. června 2020 se dokonce prodalo historicky nejvíce krátkodobých jízdních kupónů za jeden den. Jednalo se o 10 102 prodaných jízdenek.
Měsíc červenec se poté stal historicky nejúspěšnějším měsícem, co se týče celkového prodeje jízdenek. Dohromady si v mobilní aplikaci PID Lítačka cestující zakoupili 257 tisíc jízdenek. V porovnání s červencem loňského roku se tak jedná do více jak 57 procentní nárůst.
„Prodeje se po několika měsících poklesu opět dostávají na úroveň před propuknutím covidové epidemie. Jsme rádi, že cestující v Praze a Středočeském kraji mobilní aplikaci PID Lítačka pravidelně využívají a že se stává jedním z nejpoužívanějších kanálů prodeje krátkodobých jízdenek. Obzvláště nás těší historický nárůst nákupů jízdenek v červenci, za který vděčíme z velké části tuzemským návštěvníkům Prahy, kteří se rozhodli letošní léto trávit návštěvou české metropole,“ uvedl generální ředitel OICT Michal Fišer.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Aktualizováno včera
Aktualizováno 3. listopadu, 12:11