Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Praha se probouzí z covidového spánku. Prodeje kupónů Lítačky lámou rekordy

Praha se pomalu oklepává z pandemie a vrací se do starých kolejí. Svědčí o tom i množství prodaných krátkodobých jízdenek i dlouhodobých časových kupónů. Čísla se přibližují k úrovni před březnem, kdy život v republice zastavil koronavirus. V červnu se dokonce prodalo historicky nejvíce lístků za den.

Operátor ICT, a.s. pro Prahu zajištuje široké spektrum služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií. Mezi hlavní agendy organizace patří řízení projektů Smart City, odborné poradenství a realizace ICT projektů pro Prahu, její městské části a další městské společnosti. Cílem společnosti je usnadňovat a vylepšovat život v Praze za pomoci smysluplných a inovativních projektů, které hlavní město posouvají na úroveň vyspělé světové metropole.

Prodeje jednotlivých krátkodobých jízdenek prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka, kterou provozuje a rozvíjí pražská městská společnost OICT, se navrací na hodnoty před vypuknutím epidemie COVID-19.

Během karantény na přelomu března a dubna se počet cestujících v Pražské integrované dopravě snížil téměř o 85 procent oproti stejnému období v loňském roce. Od poloviny měsíce května prodej jízdenek přes aplikaci roste a 23. června 2020 se dokonce prodalo historicky nejvíce krátkodobých jízdních kupónů za jeden den. Jednalo se o 10 102 prodaných jízdenek.

Měsíc červenec se poté stal historicky nejúspěšnějším měsícem, co se týče celkového prodeje jízdenek. Dohromady si v mobilní aplikaci PID Lítačka cestující zakoupili 257 tisíc jízdenek. V porovnání s červencem loňského roku se tak jedná do více jak 57 procentní nárůst.

„Prodeje se po několika měsících poklesu opět dostávají na úroveň před propuknutím covidové epidemie. Jsme rádi, že cestující v Praze a Středočeském kraji mobilní aplikaci PID Lítačka pravidelně využívají a že se stává jedním z nejpoužívanějších kanálů prodeje krátkodobých jízdenek. Obzvláště nás těší historický nárůst nákupů jízdenek v červenci, za který vděčíme z velké části tuzemským návštěvníkům Prahy, kteří se rozhodli letošní léto trávit návštěvou české metropole,“ uvedl generální ředitel OICT Michal Fišer.  

Mobilní aplikace PID Lítačka je v provozu od srpna 2018 a je základním stavebním kamenem regionálního dopravního systému PID Lítačka, který propojil a sjednotil odbavování v Praze a Středočeském kraji. V mobilní aplikaci lze zakoupit rovněž dlouhodobé časové kupóny a při přepravní kontrole se tak prokazovat pouze prostřednictvím obrazovky mobilního telefonu. V červnu 2020 využívalo mobilní aplikaci téměř 200 tisíc aktivních uživatelů. Od začátku provozu si ji stáhlo do svých zařízení více než půl milionu.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto PID Lítačka

Štítky PID Lítačka, MHD, Praha, Operátor ICT, mobilní aplikace, projekt, Středočeský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Praha se probouzí z covidového spánku. Prodeje kupónů Lítačky lámou rekordy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.