Praha se pomalu oklepává z pandemie a vrací se do starých kolejí. Svědčí o tom i množství prodaných krátkodobých jízdenek i dlouhodobých časových kupónů. Čísla se přibližují k úrovni před březnem, kdy život v republice zastavil koronavirus. V červnu se dokonce prodalo historicky nejvíce lístků za den.
Prodeje jednotlivých krátkodobých jízdenek prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka, kterou provozuje a rozvíjí pražská městská společnost OICT, se navrací na hodnoty před vypuknutím epidemie COVID-19.
Během karantény na přelomu března a dubna se počet cestujících v Pražské integrované dopravě snížil téměř o 85 procent oproti stejnému období v loňském roce. Od poloviny měsíce května prodej jízdenek přes aplikaci roste a 23. června 2020 se dokonce prodalo historicky nejvíce krátkodobých jízdních kupónů za jeden den. Jednalo se o 10 102 prodaných jízdenek.
Měsíc červenec se poté stal historicky nejúspěšnějším měsícem, co se týče celkového prodeje jízdenek. Dohromady si v mobilní aplikaci PID Lítačka cestující zakoupili 257 tisíc jízdenek. V porovnání s červencem loňského roku se tak jedná do více jak 57 procentní nárůst.
„Prodeje se po několika měsících poklesu opět dostávají na úroveň před propuknutím covidové epidemie. Jsme rádi, že cestující v Praze a Středočeském kraji mobilní aplikaci PID Lítačka pravidelně využívají a že se stává jedním z nejpoužívanějších kanálů prodeje krátkodobých jízdenek. Obzvláště nás těší historický nárůst nákupů jízdenek v červenci, za který vděčíme z velké části tuzemským návštěvníkům Prahy, kteří se rozhodli letošní léto trávit návštěvou české metropole,“ uvedl generální ředitel OICT Michal Fišer.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.