Pražský magistrát chystá v centru nové zastávky a bude rozšiřovat některé současné. Opatření se týkají pravobřežních nábřeží a Malé Strany. Zároveň omezí tranzit na Smetanově nábřeží a v Karmelitské. Cílem je zlepšit cestování tramvajemi v centru a zklidnit automobilovou dopravu. ČTK to dnes sdělil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kdy budou opatření zavedena, zatím není jasné. Vedení města o nich bude ještě jednat mimo jiné s městskými částmi. Záměr kritizuje předseda opozičního klubu zastupitelů ANO Patrik Nacher, podle něhož by mělo vedení města řešit důležitější věci.
„Místní volají po dalším zklidnění, Pražané po tramvajích, na které se lze spolehnout, a politici chtějí jednat o tom, jak projekt posouvat dál. Jde mi o kvalitní průjezdnost MHD, bezpečnost pěších a kvalitu veřejných prostranství," uvedl Adam Scheinherr.
Ve směru od Jiráskova náměstí vznikne na Masarykově nábřeží zastávka Národní divadlo. V tomto směru chybí a linka číslo 17 zastavuje až za křižovatkou s Národní třídou na Smetanově nábřeží.
Nová zastávka Karlovy lázně vznikne na Smetanově nábřeží ve směru na Staroměstskou. Mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská v tomto směru neexistuje. Zastávka bude na místě vyšrafované části silnice, kam řidiči nesmí, a z které se tak stane chodník. Existující zastávka Karlovy lázně v opačném směru bude upravena tak, aby umožnila pohodlnější nástup do tramvaje. Mezi tramvají a obrubníkem je jízdní pruh, který znemožňuje například bezbariérový nástup do vozů.
Zastávka Národní divadlo na nábřeží u kavárny Slavia bude po zavedení výše uvedených opatření zrušena. Tramvaje číslo 2 a 18 totiž zbytečně dvakrát staví v jedné zastávce u Národního divadla a na Smetanově nábřeží.
Rozšířena bude zastávka Malostranská na Klárově, a to v obou směrech. „Bude se jednat o rozšíření úzkých tramvajových ostrůvků. Na Malostranské je silná přestupní vazba z metra na tramvaj a naopak. Zvýší se komfort a bezpečnost cestujících," uvedl Scheinherr.
Zastávkový ostrůvek se rozšíří také na Staroměstské ve směru z centra. Rozšířen bude na úkor odbočovacího jízdního pruhu. Ostrůvek je nyní úzký, přitom zastávka patří mezi nejvytíženější v Praze 1. Řada cestujících z ostrůvku raději odchází, čeká na tramvaj na chodníku a ve chvíli, kdy přijíždí, přebíhá mezi auty.
Plánována je úprava zastávky Újezd ve Vítězné ulici. Cílem je umožnit bezbariérový nástup do vozů. Vzniknout by tam mohl mys nebo takzvaná vídeňská zastávka, kdy řidiči přejíždějí po její vyvýšené části. Zastávky tohoto typu jsou třeba v ulici Na Slupi v Podskalí nebo v Holešovicích.
Souběžně s úpravami zastávek bude omezena tranzitní doprava na Smetanově nábřeží a v Karmelitské ulici na Malé Straně. Projíždět tam budou moci rezidenti a auta se souhlasem magistrátu. Pokud řidič potřebuje do této oblasti zajet takzvaně na otočku, bude to možné, ale bude se muset vrátit stejnou cestou, kterou přijel. „Nedošlo by k úplné uzavírce nábřeží, jako se tomu událo na podzim loňského roku, ale pouze k částečnému omezení," uvedl Scheinherr.
Dodržování dopravních opatření ze strany řidičů bude kontrolovat nejdříve policie a v případě úspěšného zkušebního provozu následně kamerový systém, který testuje Technická správa komunikací.
Čtvrtek, 28. května 2020, 16:30
V nové rubrice s názvem Politická korida pražské zastupitelské kluby pravidelně konfrontujeme s tématy, která aktuálně hýbou Prahou. V těchto dnech je velkým tématem uzavření Smetanova nábřeží pro auta. Měl by být uzavřen jízdní pruh pro dopravu na...
Podle opozičního zastupitele Patrika Nachera by se vedení města mělo věnovat dostavbě vnitřního okruhu nebo výstavbě družstevního bydlení. „Oceňuji, že o tom koalice alespoň jedná, protože dosud své nápady s nikým neřešila a pouze je oznámila. Vidím ale mnohem důležitější témata, která by měla řešit, toto není akutní. Navíc se mi nelíbí to salámové postupné omezování dopravy, ať už rozšiřováním cyklopruhů nebo zastávek," řekl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.