neděle 31. května 2020 Kamila

Pražské taxislužby do aut instalují zástěny. Auta by s nimi nemusela projít technickou

Taxislužba Uber začala do svých vozidel v Praze instalovat plastové zástěny, které oddělují řidiče od zákazníků. Tyto zástěny začali mezi prvními používat pražské taxislužby Modrý Anděl a Taxi Praha, později se přidal i Bolt. V době, kdy vláda začala rozvolňovat opatření týkající se nouzového stavu kvůli koronaviru, se mimořádným opatřením přidal i Uber. Ostatní firmy jsou k těmto opatřením zdrženlivější, jejich přínos je podle nich sporný. Vyplývá to z vyjádření samotných dopravců.

Modrý Anděl, Taxi Praha a Bolt již zástěny mají, přidává se Uber

Plastová ochrana mezi předními a zadními sedadly má za cíl oddělit řidiče a zákazníky a omezit vzájemný kontakt. Tímto způsobem své vozy vybavily společnosti Modrý Anděl a Taxi Praha. Řidiči Taxi Praha, kteří zástěnu mají, dostávají od dispečinku zakázky přednostně.

Samostatnou kategorii pro auta s bezpečnostními přepážkami vytvořil ve své aplikaci Bolt již na konci dubna. Štíty u řidičů nevyžaduje, ale nabízí jim bonus k jejich výdělku. V příštích týdnech vybaví společnost Uber plastovými přepážkami své nejaktivnější řidiče, kteří budou muset vyfocením selfie potvrdit, že mají roušku a dodržují další hygienická opatření. Pokud klienti nebudou dodržovat hygienická opatření, řidiči budou moci jízdu zrušit. Naopak to platí také, porušení nastavených zásad řidičem budou moci hlásit i cestující.

Většina taxislužeb začala pravidelně dezinfikovat a čistit vozy. Někteří provozovatelé upravili platební systém a omezili maximální počet zákazníků v jednom autě.

Efekt je sporný, auta by nemusela projít technickou, říkají ostatní taxislužby

Další taxislužby však se zaváděním plastových přepážek nespěchají. „Většina dopravců to nechává na svých řidičích, plošně to ale nezavádějí," pověděl předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě Daniel Tarljovski, který upozornil na to, že podobné zábrany nelze instalovat do všech typů vozidel. „Není to ani homologované, auta by s tím zřejmě ani nemusela projít technickou kontrolou," dodal Tarljovski, který nevěří, že by se zástěny měly stát standardním vybavením ve vozech taxi.

Ředitel Liftaga považuje efekt zástěn za sporný. „Některé přepážky, které se na trhu rozmáhají, podle našeho názorů mohou představovat spíše zvýšení rizika přenosu nebo nebezpečí v případě havárie vozu. Proto testujeme různá řešení a preferujeme ta, které přinášejí skutečnou ochranu, nejen tu psychologickou nebo nemají za cíl pouze publicitu," pověděl ředitel Liftaga Ondřej Krátký.

Štítky koronavirus, taxi, zástěny, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.