Pražský magistrát přijde za dobu zrušení platnosti parkovacích zón kvůli koronaviru o více než 140 milionů korun. Větší část ztráty budou tvořit neuskutečněné platby v parkovacích automatech a z tzv. virtuálních hodin. Na dotaz to dnes řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Parkovací zóny byly zrušeny kvůli pandemii koronaviru 16. března. Znovu fungovat začnou v Praze 11. května. Rezidenti platí 1200 korun ročně. Praha ale všem držitelům platného oprávnění prodlouží jeho platnost o dobu, kterou budou zóny mimo provoz.
"Je potřeba odlišit dvě věci. První je bezprostřední propad tržeb z provozu zón, který představují tržby z virtuálních parkovacích hodin a parkovacích automatů. Druhou jsou pak celkové ztráty z přerušení provozu zón jako celku, kdy je k uvedenému nutno přičíst i budoucí propad tržeb za parkovací oprávnění, který je způsoben prodloužením platnosti již vydaných parkovacích oprávnění," řekl Scheinherr.
Propad tržeb z virtuálních parkovacích hodin a parkovacích automatů je zhruba 88 milionů, tedy zhruba 44 milionů měsíčně. Podle náměstka je třeba vzít v úvahu rovněž výrazný pokles dopravy zejména v prvním měsíci od zavedení opatření, který by za jinak nezměněných podmínek bezpochyby citelně ovlivnil výši tržeb.
Úterý, 28. dubna 2020, 08:00
Od úterý už nebudou v Česku zrušené zóny placeného parkování ve městech a obcích. Vláda v pondělí večer zrušila krizové opatření, kterým o tom dřív rozhodla. Rozhodnutí ještě večer zkritizoval primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti). Podle něho...
O další peníze město přijde prodloužením platnosti parkovacích oprávnění o dobu, po kterou trvají opatření proti koronaviru. Magistrát očekává, že tím přijde o zhruba 52,7 milionu korun.
V Praze stále platí pozastavení zón placeného stání, i když vláda umožnila od úterý jejich obnovení. Zástupci vedení města uvedli, že dostali informaci pozdě a že už s městskými částmi domluvili termín spuštění na 11. května. Původně se měly zóny znovu spustit až s koncem nouzového stavu.
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1 až 9. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřovaly. Do systému se chce zapojit také Praha 10.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.