Zrušení parkovacích zón způsobí Praze ztrátu přes 140 milionů korun

Autoři | Foto Martin Šeda

Pražský magistrát přijde za dobu zrušení platnosti parkovacích zón kvůli koronaviru o více než 140 milionů korun. Větší část ztráty budou tvořit neuskutečněné platby v parkovacích automatech a z tzv. virtuálních hodin. Na dotaz to dnes řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Parkovací zóny byly zrušeny kvůli pandemii koronaviru 16. března. Znovu fungovat začnou v Praze 11. května. Rezidenti platí 1200 korun ročně. Praha ale všem držitelům platného oprávnění prodlouží jeho platnost o dobu, kterou budou zóny mimo provoz.

"Je potřeba odlišit dvě věci. První je bezprostřední propad tržeb z provozu zón, který představují tržby z virtuálních parkovacích hodin a parkovacích automatů. Druhou jsou pak celkové ztráty z přerušení provozu zón jako celku, kdy je k uvedenému nutno přičíst i budoucí propad tržeb za parkovací oprávnění, který je způsoben prodloužením platnosti již vydaných parkovacích oprávnění," řekl Scheinherr.

Propad tržeb z virtuálních parkovacích hodin a parkovacích automatů je zhruba 88 milionů, tedy zhruba 44 milionů měsíčně. Podle náměstka je třeba vzít v úvahu rovněž výrazný pokles dopravy zejména v prvním měsíci od zavedení opatření, který by za jinak nezměněných podmínek bezpochyby citelně ovlivnil výši tržeb.

Nečekané rozhodnutí opět zavádí modré zóny. Vláda v tom zas dělá jen chaos, říká primátor Hřib

Od úterý už nebudou v Česku zrušené zóny placeného parkování ve městech a obcích. Vláda v pondělí večer zrušila krizové opatření, kterým o tom dřív rozhodla. Rozhodnutí ještě večer zkritizoval primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti). Podle něho...

O další peníze město přijde prodloužením platnosti parkovacích oprávnění o dobu, po kterou trvají opatření proti koronaviru. Magistrát očekává, že tím přijde o zhruba 52,7 milionu korun.

V Praze stále platí pozastavení zón placeného stání, i když vláda umožnila od úterý jejich obnovení. Zástupci vedení města uvedli, že dostali informaci pozdě a že už s městskými částmi domluvili termín spuštění na 11. května. Původně se měly zóny znovu spustit až s koncem nouzového stavu.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1 až 9. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřovaly. Do systému se chce zapojit také Praha 10.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, správa, koronavirus, parkování, Praha, Adam Scheinherr, pandemie covidu-19, Praha sobě, Pražský magistrát

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.