Po demolici oblouku nad ulicí Voctářova začala v úterý oficiálně stavba nové části Libeňského soumostí. Projekt za 425 milionů korun má být hotov v prvním čtvrtletí roku 2027. Pod mostem vznikne malé náměstí s nebytovými prostory.
Jedná se o 300 metrů dlouhý mostní objekt, který součástí celé rekonstrukce 1,2 kilometru dlouhého Libeňského soumostí. To začíná u Holešovic mostem přes Vltavu. Na něj navazuje inundační most, což je mostní stavba, přes kterou v případě povodní protéká voda. Přes val pak navazuje další mostní objekt, jehož rekonstrukce byla právě zahájena.
„Zde vznikne velká mostní konstrukce, pod ní ve střední části piazzetta, náměstíčko a nebytové prostory, kavárny. Tak, abychom zatraktivnili i tuto část Libeňského mostu,“ řekl novinářům ředitel Technické správy komunikací Filip Hájek.
Poté budou práce pokračovat směrem k Palmovce. Tam vznikne nový podchod, který má zlepšit přesun pěších z metra Palmovka do části směrem k hypermarketu Kauflandu.
Konec stavby této části přepodkládá Hájek na první kvartál roku 2027. Rekonstrukce celého soumostí, která se ještě projektuje, by mohla být podle Hájka hotova na přelomu let 2029 a 2030.
Pondělí, 18. prosince 2023, 15:48
Avizovaná oprava Libeňského mostu se konat nebude, jak ukázala nejnovější studie, je potřeba velkou část betonové konstrukce odstranit a most postavit nový. Měla by ale vzniknout replika, která zachová vzhled podle původního mostu. Cena stavby má...
„Uvidíme, jak nám budou všechny projekční práce, povolovací práce a pak samotná stavba,“ konstatoval Hájek. Rekonstrukci Libeňského soumostí rozdělili na čtyři části, zbývající tři se buď projektují nebo povolují. „Počítáme, že všechno budeme mít povoleno někdy v srpnu příštího roku a postupně budeme ty jednotlivé části opravovat, stavět.“
Cena aktuálně rekonstruované části vychází na 425 milionů, zbytek se zatím nedá odhadnout.
Přes most přestaly kvůli špatnému technickému stavu tramvaje, oblouk pak začali v dubnu minulého roku bourat. Auta mohou stále jezdit přes most přes Vltavu, jakmile ale nastane čas na jeho rekonstrukci, automobilovou dopravu na něm omezí. Postaví ale provizorní lávku vedle pro pěší, cyklisty a umístění sítí.
Stavbu kritizoval předseda opoziční Prahy sobě a bývalý náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. „Je ostuda, že po více jak roce od výluky se na Libeňáku začíná něco dít až teď. Předal jsem poprvé v historii mostu připravený projekt i se zhotovitelem, ale vedení města se rozhodlo ho měnit, zbržďovat a v důsledku několikanásobně prodražit. Tato část se měla vždy bourat a hned začít stavět. Místo toho jsme se rok dívali na suť. Zatímco náměstek Hřib jezdí služebním autem po republice, Pražané nemůžou přejet most tramvají mezi Prahou 7 a 8. Tohle není pokrok, ale oslava neschopnosti,“ napsal v prohlášení.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám