Modernizace smíchovského nádraží v Praze začne počátkem příštího roku a vyjde asi na 4,14 miliardy korun bez DPH. Správa železnic nechá opravit všechny staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště budou přístupná bezbariérově novými výtahy. Práce provede konsorcium firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha, které zvítězilo ve výběrovém řízení.
Na Smíchově plánuje magistrát rovněž vybudovat dopravní terminál propojující všechny druhy MHD a vznikne tam i záchytné parkoviště P+R. Na stavbu zastupitelé již schválili vypsání tendru za osm miliard korun.
„Zahájení hlavní fáze rekonstrukce předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici," uvedl v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Čtvrtek, 28. září 2023, 19:00
Lávka, po které lidé přecházejí ze smíchovského nádraží na Radlickou ulici a zpět, bude v průběhu října odstraněna. Překáží totiž jeřábům při výstavbě Smíchov City. Žádné náhradní poprojení k dispozici nebude a s novou lávkou počítají až v roce 2028.
Opravit nechá správa podchody, které prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Přístup na nástupiště bude bezbariérový. Součástí projektu je také výstavba lávky směrem k Radlické ulici, která umožní lidem přístup na jednotlivá nástupiště a zároveň propojí stanici s novou čtvrtí vznikající na Smíchově.
Most přes Nádražní ulici bude po dokončení rekonstrukce tříkolejný. Na něj má podle představy Správy železnic navazovat nový tříkolejný most mezi Smíchovem a Podskalím, který nahradí nynější železniční most přes Vltavu.
„Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního terminálu Smíchov, jehož zhotovitele už hledá pražský magistrát," sdělil Gavenda.
Pátek, 11. srpna 2023, 13:00
Dlouho očekávaná přestavba Smíchovského nádraží začne už v září, a to odmontováním některých kolejí a odstraněním lávky do Radlické ulice. Nový terminál má lépe propojit železniční a autobusovou dopravu. Plánuje se vznik P+R parkoviště, rozšíření...
Terminál nahradí autobusové nádraží Na Knížecí a bude zahrnovat i záchytné parkoviště P+R. Stát má do konce roku 2030. Jeho součástí bude kromě železniční stanice příměstské i dálkové železniční dopravy také stanice metra i tramvaje, stanice městských a příměstských autobusových a trolejbusových a elektrobusových linek. Západně od železniční stanice vznikne velkokapacitní záchytné parkoviště.
Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, kdy se původní budovy i kvůli poškození za druhé světové války nedochovaly. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, a to spolu s nádražím hlavním, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku, a Masarykovým.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.