Počasí dnes22 °C, zítra19 °C
Neděle 5. května 2024  |  Svátek má Klaudie
Bez reklam

První fáze dlouho očekávané přestavby Smíchovského nádraží začne v září

Dlouho očekávaná přestavba Smíchovského nádraží začne už v září, a to odmontováním některých kolejí a odstraněním lávky do Radlické ulice. Nový terminál má lépe propojit železniční a autobusovou dopravu. Plánuje se vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Hotovo by mělo být v roce 2025.

První fáze začne už v září

První fáze projektu proměny Smíchovského nádraží v moderní dopravní terminál, která začne v září, nebude mít velký vliv na chod nádraží. Dojde k prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov a Hostivici a vzhedem k odstranění lávky bude složitější přístup do Radlické ulice. Tu však v budoucnu nahradí nové bezbariérové přemostění.

Místo přerušené koleje číslo 6 vznikne sto metrů dlouhé provizorní nástupiště, dělníci demontují trakční vedení, přeloží kabely napájecího vedení z trafostanice, upraví veřejné osvětlení a odstraní dopravní kancelář pod stávající lávkou.

Součástí projektu bude kromě P+R pro tisíc aut i B+R, tedy bike and ride, pro tisíc kol. Jde o formu kombinované přepravy s návazností cyklistické dopravy na MHD.

Na Knížecí by mohlo vzniknout nové smíchovské náměstí

Velkou změnouv rámci celého projektu bude bude přemístění současného autobusové nádraží Na Knížecí, kde vznikne volná plocha k novému využití. „Může zde vzniknout nové hlavní náměstí Smíchova,“ uvedl na webu Prahy 5 zastupitel Tomáš Homola (STAN). Ten byl členem přípravného týmu projektu pod hlavičkou Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

„Smíchovský terminál přinese do Prahy 5 to, co známe ze zahraničí: moderní a efektivně vyřešený dopravní hub, který bude bezpečný a přehledný. Terminál propojí dálkové i regionální vlaky s metrem, tramvajemi a autobusy. Velké P+R parkoviště zajistí, že mimopražští cestující budou moci zanechat auto tam a do centra nebo jiných částí Prahy se přemístit pohodlně MHD. Zlepší se i kvalita života v celé lokalitě, protože projekt samozřejmě počítá s celkovou kultivací včetně nové zeleně,“ uvedl na webu Prahy 5 starosta městské části Jaroslav Pašmik (Praha 5 Sobě).

Příměstské a dálkové autobusy budou nově zajíždět do terminálu nad nástupišti železniční stanice

Dalšími cíli projektu jsou výstavba nového terminálu dálkové a příměstské autobusové dopravy nad železniční stanicí, revitalizace přednádražního prostoru a změna uspořádání dopravy nebo rychlejší a snadnější přestup mezi vlaky, autobusy, tramvajemi a metrem.

Historická hala z padesátých let bude doplněná novou částí s obchody a zázemím pro cestující. Bude odstraněna dostavba staré haly postavená v osmdesátých letech a dojde tak k odhalení původního průčelí budovy. Na místě vzniknou administrativní budova Správy železnic a také pěší lávka propojující přednádražní prostor a novou zástavbu severozápadně od železniční stanice.

Přednádražní prostor se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů. Příměstské a dálkové autobusy budou nově zajíždět do terminálu nad nástupišti železniční stanice a městské autobusy budou končit v nově uspořádaném přednádražním prostoru.

Tramvajová trať bude rovná a oddálí se od obytných domů. Zútulnění celého prostoru by měly pomoci nově vysazené stromy.

Hodnocení článku je 98 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Ivo Spisar

Štítky Smíchovské nádraží, oprava, Smíchov, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

První fáze dlouho očekávané přestavby Smíchovského nádraží začne v září  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.