V hlavním městě se v loňském roce zvýšil počet aut o 40 800 automobilů na 1,258 milionu. Většinu z nich tvoří osobní automobily. Celkem po metropoli auta najezdila asi 22,8 milionu kilometrů, meziročně méně. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako v uplynulých letech Barrandovský most.
V metropoli je 4068 kilometrů komunikací. Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze je většina osobních, kterých je více než jeden milion. V roce 2021 evidovaly úřady v metropoli 970 755 osobních aut, v roce 2020 to bylo 925 716. Ve srovnání se zbytkem Česka tvoří množství aut registrovaných v metropoli necelou sedminu celkového počtu aut v republice. Nejvíc jich v Praze přibylo v letech 1990 až 2000, kdy se jejich počet zdvojnásobil.
Po Praze loni řidiči najeli 22,813 milionu kilometrů, když v roce 2021 to bylo 22,956 milionu a o rok dříve 21,482 milionu kilometrů. Stejně jako v uplynulých letech, nejvíc najela osobní auta.
V uplynulých dvou letech se proměnila intenzita dopravy. V roce 2020 meziročně klesla o osm procent, v roce 2021 vzrostla a skoro vyrovnala předcovidový rok 2019 a na zhruba stejné úrovni se držela i loni. Zatímco v centru města byla intenzita v meziročním srovnání stejná, část aut ubyla na takzvaném vnějším kordonu.
Nejvytíženější komunikací byl loni Barrandovský most, a to i přesto, že jej silničáři přes léto opravovali a byl na něm omezen provoz. Po mostě denně projelo 139 tisíc aut, meziročně asi o tři tisícovky méně. Druhou nejvytíženější byla Jižní spojka v úseku Chodovská – V korytech, kde projelo 129 tisíc aut a na třetím místě Jižní spojka mezi ulicemi 5. května a Vídeňská. Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Za ním jsou na druhém místě Hlávkův a třetí Radotínský společně s mostem Barikádníků.
Nejvytíženější běžnou křižovatkou bylo křížení Černokostelecké s Průmyslovou s denním provozem 70 tisíc aut. Na druhém místě křižovatka Podebradská-Kbelská, která byla nejvytíženější v roce 2021. Nejzatíženější takzvanou mimoúrovňovou křižovatkou je křížení 5. května a Jižní spojky s 209.000 auty. Nejvíc řidičů projelo Dejvický tunel, denně jej využilo 93 tisíc vozů.
V meziročním srovnání se od roku 2010 ani loni nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,71, v roce 2000 pak 1,44 osob na vůz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.