Praha 1 podporuje záměr vedení města zpoplatnit pro nerezidenty vjezd na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží, ale odpor proti němu je v jiných, zejména periferních městských částech. Řekl to radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (TOP 09). Omezení připravuje magistrát a nyní k němu podle radního městská Technická správa komunikací připravuje rozšířený dopravní model.
„Odpor je obrovský," řekl radní. Dodal, že kritikům vadí primárně zpoplatnění Smetanova nábřeží, zatímco v případě Malé Strany se kritika neobjevuje. Jedno bez druhého podle něj však nedává smysl. Kritika plánu zní z velké části městských částí a napříč stranami, doplnil radní. „Čím dál od centra, tím je odpor větší," uvedl.
Ryvola se shoduje s náměstkem primátora Zdeňkem Hřibem (Piráti) v tom, že zpoplatnění a související předpokládané snížení počtu aut projíždějících po Smetanově nábřeží a Malou Stranou je potřeba zejména z důvodu průjezdnosti tramvají. „Tramvaje skutečně jezdí velmi špatně, vycházíme ze statistik dopravního podniku," řekl a dodal, že podle statistik se zpožďování tramvají kontinuálně zhoršuje.
Středa, 24. května 2023, 07:00
Zastupitelé Prahy 1 projednali a schválili memorandum o zklidnění dopravy na obou březích Vltavy. Preferovaným řešením je podle radního pro dopravu Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly (ANO) iniciování vydání vyhlášky hlavního města Prahy, která na základě...
K dopadům opatření podle něj již existuje základní dopravní model, který nyní TSK na žádost dalších městských částí rozšiřuje na širší území. „Z prvotních modelů vychází, že ovlivnění dopravy rozhodně nebude zásadní," řekl. Potenciální problém by podle něj mohl vzniknout v již přehlcené Ječné ulici a město pracuje na tom, jak tomu předejít. Ryvola dodal, že v plánu je umožnit v případě rekonstrukcí či dopravních mimořádností systém zpoplatnění dočasně deaktivovat s pomocí na dálku ovládaného sklopného značení.
Systém zpoplatnění má být podle dřívějších vyjádření zástupců města plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku. Nepůjde tedy o mýto v pravém slova smyslu, to nyní legislativa neumožňuje. Radní dodal, že ohledně mýta byl na ministerstvu dopravy, podle kterého je nejbližší možný termín schválení zákonné úpravy umožňující mýto v roce 2029.
Praha 1 vkládá podle radního velké naděje také v připravované úpravy systému zón parkovacích stání, do které prosazuje parkování v modrých zónách v centru metropole výhradně pro rezidenty. Situaci v centru má pomoci také zrušení přenosných parkovací oprávnění, u kterých je možné měnit registrační značku. Ty podle Ryvoly některé hotely či další společnosti za úplatu poskytují klientům a vydělávají na tom.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Až vybudují dostatek parkovacích domu, pak teprve mohou uvažovat o omezení centra Prahy, takhle je to prostě takové polovičatý a nemyslím si, že těch aut nějak razantně ubude, ale třeba se pletu.