Počasí dnes23 °C, zítra23 °C
Pondělí 13. května 2024  |  Svátek má Servác
Bez reklam

Na Štvanickou lávku umísťují poslední části, veřejnosti se otevře v létě

Dělníci dnes k holešovické části Štvanické lávky umístili některé z posledních segmentů a posunuli se tak blíž k propojení Prahy 7 s Prahou 8. Lidé se po ní ale projdou až v létě, dokončena má být totiž kvůli zpoždění až v první polovině tohoto roku.

Jeřáb, který segmenty zvedá, je na pontonu ve vodě

„V těchto dnech instalujeme posledních osm segmentů, jedná o segmenty pátého pole, které obsahuje zdvihací zařízení proti povodním. Jsou to ty největší a nejtěžší kusy, od váhy třicet tun po padesát dva. Na pomoc tu máme vysokonosné jeřáby, třistapadesáttunový a pětisettunový. Ten lehčí je posazen na pontonovém soulodí, to nám pomáhá osadit segmenty přímo uprostřed Vltavy, v její splavné části,“ popsal na tiskové konferenci projektový manažer frimy Skanska Michal Kunc.

Segment z nákladního auta přesunul jeřáb na ponton tažený remorkérem, který ho převezl z karlínské strany Štvanice k holešovickému břehu. Tam si ho převzal jeřáb, který je také na pontonu, a umístil ho na mostní konstrukci. Pontonový systém podle jednatele firmy Lodě Helios Vladimíra Tomana ušetřil čas i peníze, těžké segmenty totiž přesune mnohem rychleji.

Dnes usazovali část s kloubem, který při povodni umožní zvednutí lávky o tři metry. Podle Kunce by všech osm segmentů mělo být usazeno do soboty. Pak nad nimi postaví vyhřívací stan, části slepí k sobě a předepnou.

Pak přijdou na řadu dokončovací práce jako dodání madel, světel, nátěry a kompletní terénní úpravy okolí. „V průběhu stavby se změnilo zadání a byli jsme požádáni, abychom upravili celou Štvanici,“ vysvětlil redakci Pražské Drbny Kunc.

„Doufám, že se podaří v tomto prvním půlroce lávku zprovoznit"

Stavbu lávky provází zpoždění. Původně měla být v provozu už touto dobou, kvůli problému při založení pilířů v plavebním kanále s ohledem na složité geologické podloží se ale práce zdržely. 

„Doufám, že se podaří v tomto prvním půlroce lávku zprovoznit a předat k užívání veřejnosti,“ řekl na tiskové konferenci náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

FOTOGALERIE: Štvanická lávka vydrží dvě stě let a při povodních se zvedne, popisuje její architekt

Stavba dlouho očekávaného propojení Karlína s Holešovicemi už se blíží ke konci. Štvanická lávka zanedlouho dosáhne Bubenského nábřeží a na jaře už se po ní projdou první lidé. Lávka je kromě užitku jedinečná i technicky. Použili na ni speciální...

Lávka je dlouhá 300 metrů a na Štvanici z ní schází rampa dlouhá osmdesát metrů. Má pět pilířů, dva ve splavné části Vltavy, dva na ostrově a jeden v Karlíně. Spodní stavba včetně opěr je vyrobena z normálního bílého betonu, horní linka je celá z ultravysokohodnotného betonu.

„Chtěli jsme, aby lávka byla co nejsubtilnější, aby působila jen jako linka, která se vine městskou krajinou,“ popsal jeden z architektů lávky Petr Tej.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Eva Hradilová

Štítky lávka, Štvanice, stavba, Holešovice, Karlín, spojení, zpoždění

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na Štvanickou lávku umísťují poslední části, veřejnosti se otevře v létě  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.