Dělníci dnes k holešovické části Štvanické lávky umístili některé z posledních segmentů a posunuli se tak blíž k propojení Prahy 7 s Prahou 8. Lidé se po ní ale projdou až v létě, dokončena má být totiž kvůli zpoždění až v první polovině tohoto roku.
„V těchto dnech instalujeme posledních osm segmentů, jedná o segmenty pátého pole, které obsahuje zdvihací zařízení proti povodním. Jsou to ty největší a nejtěžší kusy, od váhy třicet tun po padesát dva. Na pomoc tu máme vysokonosné jeřáby, třistapadesáttunový a pětisettunový. Ten lehčí je posazen na pontonovém soulodí, to nám pomáhá osadit segmenty přímo uprostřed Vltavy, v její splavné části,“ popsal na tiskové konferenci projektový manažer frimy Skanska Michal Kunc.
Segment z nákladního auta přesunul jeřáb na ponton tažený remorkérem, který ho převezl z karlínské strany Štvanice k holešovickému břehu. Tam si ho převzal jeřáb, který je také na pontonu, a umístil ho na mostní konstrukci. Pontonový systém podle jednatele firmy Lodě Helios Vladimíra Tomana ušetřil čas i peníze, těžké segmenty totiž přesune mnohem rychleji.
Dnes usazovali část s kloubem, který při povodni umožní zvednutí lávky o tři metry. Podle Kunce by všech osm segmentů mělo být usazeno do soboty. Pak nad nimi postaví vyhřívací stan, části slepí k sobě a předepnou.
Pak přijdou na řadu dokončovací práce jako dodání madel, světel, nátěry a kompletní terénní úpravy okolí. „V průběhu stavby se změnilo zadání a byli jsme požádáni, abychom upravili celou Štvanici,“ vysvětlil redakci Pražské Drbny Kunc.
Stavbu lávky provází zpoždění. Původně měla být v provozu už touto dobou, kvůli problému při založení pilířů v plavebním kanále s ohledem na složité geologické podloží se ale práce zdržely.
„Doufám, že se podaří v tomto prvním půlroce lávku zprovoznit a předat k užívání veřejnosti,“ řekl na tiskové konferenci náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Úterý, 7. února 2023, 09:30
Stavba dlouho očekávaného propojení Karlína s Holešovicemi už se blíží ke konci. Štvanická lávka zanedlouho dosáhne Bubenského nábřeží a na jaře už se po ní projdou první lidé. Lávka je kromě užitku jedinečná i technicky. Použili na ni speciální...
Lávka je dlouhá 300 metrů a na Štvanici z ní schází rampa dlouhá osmdesát metrů. Má pět pilířů, dva ve splavné části Vltavy, dva na ostrově a jeden v Karlíně. Spodní stavba včetně opěr je vyrobena z normálního bílého betonu, horní linka je celá z ultravysokohodnotného betonu.
„Chtěli jsme, aby lávka byla co nejsubtilnější, aby působila jen jako linka, která se vine městskou krajinou,“ popsal jeden z architektů lávky Petr Tej.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.