Počasí dnes15 °C, zítra20 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

U metra Jiřího z Poděbrad už nebudou přístřešky. Dopravnímu podniku to prodraží údržbu o milion

Na náměstí Jiřího z Poděbrad probíhá rekonstrukce stanice metra, která má skončit koncem října. Vymění eskalátory a přibydou výtahy, s návratem přístřešků nad vstupy už se ale nepočítá. Dopravnímu podniku hlavního města tak narostou provozní náklady o milion korun ročně. Návrat přístřešků chtěla Praha 3 i Dopravní podnik, vedení hlavního města ale rozhodlo jinak.

Rekonstrukce přístřešků by byla levnější

Na celou věc upozornil místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení). „Rekonstrukci původních přístřešků, která představovala i investičně nejúspornější variantu, podle Dopravního podniku úsporu asi 17 milionů, podpořili počátkem minulého roku jednotně i radní Prahy 3,“ napsal na Facebooku Rut.

Jak Rut vysvětlil redakci Pražské Drbny, v lednu minulého roku ho kontaktoval tehdejší náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) s žádostí o stanovisko. Scheinherr ho informoval jednak o zmíněné sedmnácti milionové investiční úspoře při rekonstrukci přístřešků, tak i o ročním navýšení nákladů o milion korun, pokud přístřešky na místě nebudou. Radnice se proto rozhodla podpořit zachování přístřešků.

„Zvýšené náklady představují například vytápění eskalátorů, do kterých bude pršet či v zimním období sněžit, a i v takovém období, při teplotách pod bodem mrazu, musíme zachovat jejich provozuschopnost,“  uvedla pro redakci Pražské Drbny mluvčí pražského Dopravního podniku Aneta Řehková.

„Bohužel jejich zachování se nepodařilo prosadit"

K tomu to jsou podle Řehkové výdaje za častější revize a opravy, náklady za úklidy vody či sněhu ze schodů a vestibulu, kam v případě přívalových dešťů může zatéct, a s tím související další práce a sanace.

Obdobné náklady má Dopravní podnik ve všech vestibulech stanic metra bez přístřešků. Rok stará kalkulace ale podle Ruta počítá s cenami energie před ruskou agresí na Ukrajině, může být tedy vyšší.

„Při projednávání jsme předkládali ekonomický rozbor tří variant. Zachování s repasí, zachování s novými eskalátory, demolice a nové přístřešky. Dopravní podnik vždy preferoval a podporoval investičně i provozně nejekonomičtější variantu, tedy zachování přístřešků na Jiřího z Poděbrad. Bohužel jejich zachování se nepodařilo prosadit, takže realizace probíhá dle soutěžní dokumentace, tedy s demolicí,“ dodala Řehková.

Podívejte se pod náměstí Jiřího z Poděbrad. Stanice se na deset měsíců uzavře

Pod povrchem náměstí Jiřího z Poděbrad v těchto dnech probíhají ražby na stavbě výtahů, díky kterým bude stanice metra Jiřího z Poděbrad v budoucnu bezbariérová. Dělníci v podzemí pracují už od 1. září 2021 a razí přes 500 dnů. Dobrou zprávou je,...

„Vedení hlavního města však nakonec dalo přednost estetice veřejného prostoru, která tady podle mého soudu ošklivě převálcovala zájmy pěších a cestujících veřejnou dopravou a přehlédla dopady na životní prostředí,“ reagoval Rut.

Magistrát na dotaz redakce reagoval s tím, že rekonstrukci provádí a má na starosti Dopravní podnik a vyjádřit se má tedy on.

Stanice je od poloviny ledna až do 30. října uzavřena a vlaky jí jen projíždějí.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Facebook Ondřeje Ruta, Dopravní podnik, Dan Šabík

Štítky metro, přístřešek, Dopravní podnik hlavního města, náměstí Jiřího z Poděbrad, Ondřej Rut, Praha, rekonstrukce, Adam Scheinherr, náklady

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

U metra Jiřího z Poděbrad už nebudou přístřešky. Dopravnímu podniku to prodraží údržbu o milion  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.