Správa železnic zahájila připravovanou modernizaci železniční trati mezi stanicemi Bubny a Výstaviště. V Bubnech vyroste nová nádražní budova, bude z ní přímý vstup do metra a na travnaté střeše bude odpočinková plocha. Stavba, na kterou z pětaosmdesáti procent přispívá Evropská unie, bude hotova v roce 2025.
Projekt je součástí stavby trati z Kladna do Prahy, které zahrnuje i dlouho očekávání vlakové spojení na Letiště Václava Havla.
Začne se s přípravnými pracemi a postavením provizorní koleje, kterou využijí vlaky do Kralup nad Vltavou. V květnu pak přijdou na řadu největší objekty, tři mostní estakády a nová nádražní budova v Bubnech. Tu posunou blíž k Negrelliho viaduktu. Původní nádražní budovu pak využijí jako pamětní místo se stálou expozicí připomínající pražské židovské deportace za protektorátu.
„Úsek po novou zastávku Praha-Výstaviště přímo navazuje na už zrekonstruovaný Negrelliho viadukt. Určitým protikladem k této historické stavbě se stane moderní stanice Praha-Bubny se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi. Z hlediska bezpečnosti je důležitá náhrada frekventovaného přejezdu v Bubenské ulici železniční estakádou, stejně jako zvýšení mostní konstrukce v ulici Dukelských hrdinů,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Podoba nové budovy se bude ale s postupující stavbou měnit. Začne s travnatou střechou, která poskytne místo k odpočinku a výhled na Holešovice. V další etapě nad ní pak postaví administrativní budovu, ve vestibulech komerční prostory.
„Modernizovaná železnice nám přinese rychlý způsob přepravy po městě, půjde o nejrychlejší spojení na linky metra A a B. Odstraní také bariéru kolejiště, která Prahu 7 přes sto let rozděluje na dvě části. Díky novému vedení po estakádě se konečně propojí Holešovice, Bubny i Letná, vytížený přejezd v Bubenské přestane blokovat dopravu,“ popsal v tiskové zprávě starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě).
Do nové stanice Praha-Výstaviště, která bude na okraji parku Stromovka, pojede vlak po estakádě. Plánovaná lávka přes koleje pak zlepší spojení s Letnou.
„Okolí stanice Vltavská, dnes zanedbané místo, bude hrát velkou roli v proměně celého brownfieldu Bubny-Zátory. V blízké budoucnosti snad bude zahájena i výstavba budovy Vltavské filharmonie, která by měla celou proměnu dokončit,“ říká náměstek pražského primátora architekt Petr Hlaváček (STAN).
Cena celého projektu je 2,9 miliardy korun, 85 procent z toho dodala Evropská unie z programu Nástroj pro propojení Evropy.
Dokončení celé trati a tím pádem i železničního spojení s letištěm, plánuje Správa železnic na rok 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.