Jak ulehčit dopravě v oblasti Hloubětína? Praha zahloubí zásadní dopravní tepny

Autoři | Foto Magistrát HMP

Hlavní město České republiky řeší přehlcení dopravních tepen v oblasti Hloubětína, přesněji na zásadních komunikací v ulicích Průmyslová a Kbelská. Praha plánuje zahloubit části těchto ulic, což by mělo pomoci dopravě nejen v Praze 9.

Až 85 tisíc aut denně

Praha přišla s novou studií, ve které se počítá se zahloubením části ulic v oblasti Hloubětína a takzvaného průmyslového polookruhu. Toto řešení by mělo ulehčit dopravu v těchto frekventovaných místech, kde denně projede až 85 tisíc aut. Úpravy komunikací by měly být dokončeny do roku 2028 a Prahu mají vyjít na zhruba 6 miliard korun. Cílem celkové rekonstrukce je zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech účastníků dopravy, tedy automobilů či MHD i pěších a cyklistů.

„Ulice Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvoří Průmyslový polookruh, dnes reálně plní funkci chybějících okruhů. Musíme ho zkapacitnit, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a lepší propojení pro pěší a cyklisty,“ řekl náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Zahloubení ulic Praha plánuje kvůli tomu, aby řidiči nemuseli čekat v kolonách na křižovatkách a celou trasu projeli ideálně bez zastavení. „Při přípravě projektu jsme kladli důraz na to, aby zvolená řešení město spojovala, a ne rozdělovala. Proto je návrh založen na citlivých řešeních 21. století, a nikoli rozsáhlých mimoúrovňových křižovatkách,“ dodal náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Barrandovský most je ve špatném technickém stavu. Podívejte se do jeho útrob

Barrandovský most neprošel od svého kompletního otevření v 1988 žádnou rozsáhlou rekonstrukcí, a tak se dnes potýká s velkým množstvím viditelných i skrytých závad. Podívejte se, jak vypadá Barrandovský most zevnitř a přečtěte si, jaké problémy jsou...

Velké změny Praha odstartuje už letos

První stavební práce by měly začít již letos. Nejprve by měla být upraveny světelné křižovatky a řadící pruhy, poté by se město vrhlo na výstavbu dvou podchodů pro pěší  pod železniční tratí podél ulice Kbelská. Dále Praha počítá s úpravou křižovatek v Průmyslové ulici, rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky a později i s vybudováním tunelu mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova a rekonstrukcí ulice Kbelská. Pokud vše proběhne tak, jak má, práce by měly skončit v roce 2028.

Majitel koupaliště Džbán chce v areálu stavět bytové domy. S nesmyslnými podmínkami nesouhlasíme, říká starosta

Radní Prahy 6 jsou proti výstavbě v okolí areálu Džbán. Usnesli se tak v pondělí na svém zasedání, informoval mluvčí radnice Jiří Hannich. Bytové domy chce na pozemcích v Evropské ulici stavět firma Molepo, která je vlastníkem koupaliště Džbán. Pro...

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, cesty, okruh, Hloubětín, stavba, Praha 9, Praha, Česko, Adam Scheinherr, Petr Hlaváček, TOP 09

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.