Hlavní město České republiky řeší přehlcení dopravních tepen v oblasti Hloubětína, přesněji na zásadních komunikací v ulicích Průmyslová a Kbelská. Praha plánuje zahloubit části těchto ulic, což by mělo pomoci dopravě nejen v Praze 9.
Praha přišla s novou studií, ve které se počítá se zahloubením části ulic v oblasti Hloubětína a takzvaného průmyslového polookruhu. Toto řešení by mělo ulehčit dopravu v těchto frekventovaných místech, kde denně projede až 85 tisíc aut. Úpravy komunikací by měly být dokončeny do roku 2028 a Prahu mají vyjít na zhruba 6 miliard korun. Cílem celkové rekonstrukce je zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech účastníků dopravy, tedy automobilů či MHD i pěších a cyklistů.
„Ulice Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvoří Průmyslový polookruh, dnes reálně plní funkci chybějících okruhů. Musíme ho zkapacitnit, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a lepší propojení pro pěší a cyklisty,“ řekl náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Zahloubení ulic Praha plánuje kvůli tomu, aby řidiči nemuseli čekat v kolonách na křižovatkách a celou trasu projeli ideálně bez zastavení. „Při přípravě projektu jsme kladli důraz na to, aby zvolená řešení město spojovala, a ne rozdělovala. Proto je návrh založen na citlivých řešeních 21. století, a nikoli rozsáhlých mimoúrovňových křižovatkách,“ dodal náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).
Úterý, 8. února 2022, 13:26
Barrandovský most neprošel od svého kompletního otevření v 1988 žádnou rozsáhlou rekonstrukcí, a tak se dnes potýká s velkým množstvím viditelných i skrytých závad. Podívejte se, jak vypadá Barrandovský most zevnitř a přečtěte si, jaké problémy jsou...
První stavební práce by měly začít již letos. Nejprve by měla být upraveny světelné křižovatky a řadící pruhy, poté by se město vrhlo na výstavbu dvou podchodů pro pěší pod železniční tratí podél ulice Kbelská. Dále Praha počítá s úpravou křižovatek v Průmyslové ulici, rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky a později i s vybudováním tunelu mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova a rekonstrukcí ulice Kbelská. Pokud vše proběhne tak, jak má, práce by měly skončit v roce 2028.
Úterý, 8. února 2022, 06:54
Radní Prahy 6 jsou proti výstavbě v okolí areálu Džbán. Usnesli se tak v pondělí na svém zasedání, informoval mluvčí radnice Jiří Hannich. Bytové domy chce na pozemcích v Evropské ulici stavět firma Molepo, která je vlastníkem koupaliště Džbán. Pro...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.