Městská část Praha 6 dnes představila novou vizuální identitu a také vlastní pivo. Nové logo Praha 6 představila v Pivovaru Bubeneč, který pro městskou část připravil k této příležitosti také lehký šestistupňový pivní speciál. Logo sází na mentolovou barvu, jednoduchost a nadčasovost.
S organizací veřejné dvoukolové soutěže Praze 6 pomohla společnost Czechdesign. „Sešlo se celkem 76 návrhů a mezi nimi rozhodovala porota. V porotě byli odborníci a představitelé městské části Praha 6. Porota se jednomyslně shodla na vítězném návrhu, který tu dnes s hrdostí představujeme,“ uvedl na místě tiskový mluvčí Prahy 6 Jiří Hannich.
„Praha 6 je výjimečná tím, že je zvyklá nastavovat trendy. Byla to první městská část, která v roce 2005 uvedla kromě znaku také vlastní logo. Bohužel se postupem času ukázalo, že logo, které se v té době jevilo jako velmi moderní, nevyhovuje úplně všem potřebám, které městská část má. Ukázalo se, že v dnešní době už neplnilo funkci a to, co se od loga očekává. Díky soutěži jsme našli jednoduchou, kompaktní a jasně rozpoznatelnou vizuální identitu,“ řekl přítomným novinářům starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (ODS).
„Je pravda, že úřadu dosud chyběla ucelená a jednotná komunikační linka. Jsem proto rád, že nová vizuální identita, kterou dnes odhalujeme, splňuje to, co se od ní očekává, tedy že bude pochopitelná, funkční, srozumitelná a přeji Praze 6, aby jí nová vizuální identita sloužila a slušela,“ dodal Kolář.
Čtvrtek, 16. ledna 2020, 15:51
Praha 3 včera představila nové logo. Červený nápis Praha doplňují tři tenké nesouměrné čáry. Autory nové vizuální identity Prahy 3 jsou Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio. Logo si okamžitě vysloužilo pozornost internetových vtipálků.
„Na začátku jsme přemýšleli, jak logo pojmout, jestli vytvářet piktogramy a něco, co by působilo fancy. Vyšli jsme z bazálního tvaru znaku Prahy 6 a vytvořili jsme značku, která působí staticky, není moc emotivní, ale ta emoce se projevuje v různých interakcích,“ řekl při představování loga novinářům jeho autor Petr Krejzek ze studia ReDesign.
Autor podle svých slov vnímal lokální patriotismus Prahy 6. „Chtěli jsme do loga dostat moderní eleganci, aby nepůsobilo zaprděně a historicky. Chceme, aby logo bylo nadčasové a vydrželo nejméně deset let. Snažili jsme se také o důstojnost, která vynikne například na hlavičkových papírech,“ popsal autor.
„Dlouho jsme přemýšleli, jak pojmout vizuální styl Prahy 6. Udělali jsme si research všech částí Prahy, kde je většinou modrá, žlutá nebo červená. Řekli jsme si, že musíme nějakým způsobem zviditelnit Prahu 6, ale vtělit do ní myšlenku toho, že má genius loci a že si zakládá na zeleném enviromentalismu, čistotě ovzduší. Stromovka nebo Podbaba vytvářejí z Prahy 6 speciální enklávu. Vsadili jsme na zelenou barvu, ale po různých diskuzích jsme chtěli přidat akcent budoucnosti nebo energie, a tak jsme vytvořili tuto zelenomodrou, mentolovou, která je synonymem aktivity. Je to barva, která má živý potenciál,“ doplnil Krejzek.
Logo přítomní pokřtili šestistupňovým speciálem z Pivovaru Bubeneč, kde představení nové vizuální identity probíhalo. „Jde o prokvašené pivo díky přidanému enzymu. Je to šestka, takže má něco mezi dvěma a půl a třemi procenty alkoholu a z pohledu chmele je poměrně zajímavé, protože jsme použili chmelový blend Pink Boots, který je dělaný na podporu žen v potravinářském průmyslu. Je to složení asi tří různých amerických chmelů, díky kterým je to pivo krásně voňavé,“ řekl na tiskové konferenci sládek pivovaru Michal Nusko.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.