Praha 3 včera představila nové logo. Červený nápis Praha doplňují tři tenké nesouměrné čáry. Autory nové vizuální identity Prahy 3 jsou Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio. Logo si okamžitě vysloužilo pozornost internetových vtipálků.
Stávající zastaralé logo nahradí jednotný vizuální styl, který bude Prahu 3 reprezentovat jako výraznou, autentickou a svébytnou městskou část, píše se na webu městské části. Vizuální styl hledala Praha 3 prostřednictvím dvoukolové soutěže, do které bylo zasláno 81 návrhů.
Porota nejvíce ocenila návrh od Jakub Vaněk Studio, který je snadno identifikovatelný a odlišný od ostatních obcí. „Oslovil nás zapamatovatelný styl i možnost další práce s tímto nápadem. Přál bych si, aby se naše nové logo užívalo ve větší míře než to staré. Vydáváme spoustu materiálů, které tu identitu městské části nese. Uplatnění bude široké – na hlavičkovém papíru na dopisech, na našich propagačních materiálech, sociálních sítí, webových stránkách nebo v tištěných Radničních novinách,“ uvedl starosta Jiří Ptáček.
„Máme velkou radost, že autory jsou mladí lidé, kteří mají evidentní vztah k naší městské části," píší zástupci Prahy 3 na svém Facebooku. „Vydali jsme se do ulic Prahy 3, povídali jsme si s lidmi, zjišťovali jsme si, co se jim vybaví, když se řekne Praha 3. Vyšlo z toho, že lidé vnímají Prahu 3 jako místo setkávání, mezilidských a sousedských vztahů," uvedla při představování nového loga autorka Barbora Micajová. „Právě ty tři čáry vycházejí z těch míst setkávání a je to motiv, který jde používat v systému hlášek," doplnil druhý autor Jakub Vaněk.
Z nového vizuálu Prahy 3 si okamžitě začali utahovat lidé na sociálních sítích. Tři čáry začali přirovnávat například k lajnám kokainu nebo účtu z hospody. Ke své propagaci využili nové logo i společnosti jako například Alza nebo McDonald's.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.