Pražští radní schválili proměnu jedné z nejvýznamnějších žižkovských ulic, kterou je Seifertova. Úpravy čekají i ulice Táboritská a Jičínská. V ulicích se chystá rekonstrukce tramvajové trati, což je příležitost k celkové proměně veřejného prostranství. V Seifertově ulici a okolí by mělo dojít k pilotnímu uplatnění principů modrozelené infrastruktury a hospodaření s dešťovou vodou.
Příprava plánů má dvě části. Koncepční studie IPR na první úsek, který tvoří Táboritská ulice a východní část Seifertovy, už je hotová. Druhá etapa se zabývá ulicí Seifertovou od Sladkovského náměstí po křižovatku Bulhar. „Práce na koncepční studii tohoto druhého úseku probíhají, dokončení předpokládáme letos v červnu a těšíme se, že výsledek představíme veřejnosti,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč.
Na podrobné projektové dokumentaci prvního úseku už pracuje dopravní podnik, který nyní potřebuje řešit i projekt tramvajové trati v celé délce Seifertovy, tedy až k Bulharu. Oprava trati přinese novou kvalitu prostředí, nové stromy, pohodlnější prostory pro chodce a nové povrchy.
Tramvajová trať v Seifertově ulici, po které jezdí velmi frekventovaná linka s číslem 9, je hlavní tepna Žižkova, a tak se jí přezdívá žižkovské metro. „Bohužel je trať ve špatném technickém stavu a tramvaje jsou na betonových panelech hlučné. Město již několik let připravuje architektonickou koncepci ulice, která dokonce umožní i ve stísněných podmínkách doplnění stromořadí. Nyní se naplno rozjíždí projektová příprava, včetně rekonstrukce tramvajové trati. Zastávka Viktoria Žižkov se navíc přesune blíž k novému podchodu na hlavní nádraží, cesta z Žižkova na vlak tak bude zase o něco pohodlnější,“ říká náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček (TOP 09).
Architekti připravuje studii srážko-odtokových poměrů povodí Seifertovy ulice, která má za úkol jednak navrhnout využití dešťové vody v území pro stromy a další vegetaci a zároveň připravit opatření proti zaplavování křižovatky U Bulhara při extrémních srážkách. Jedná se o první typ takové koordinované spolupráce, která přináší pro hlavní město nové poznatky pro hospodaření s dešťovými vodami v prostředí husté zástavby centra.
„Nutná oprava tramvajové tratě je ideální příležitostí pro rekonstrukci celé ulice. Starou trať nahradíme moderní konstrukcí, které nebude hlučná. Posuneme také zastávku Viktoria Žižkov, aby byla blíž k Vysoké škole ekonomické, a díky nové poloze bude také snadnější přestup na linku 101 směrem na Vinohrady a do Vršovic,“ popsal další změny náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.