Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekNeděle, 31. října 2021, 13:52
Na realitním trhu se často dějí zvěrstva. Existuje tu vžitá praxe, kvůli které měli lidé velmi omezenou šanci zjistit reálnou cenu jejich nemovitosti. A to jsme chtěli změnit, říká jeden ze zakladatelů projektu Odhad zdarma Jakub Zámiš. S kolegy se proto dali do vývoje online kalkulačky, díky které by lidé mohli zjistit opravdovou tržní cenu své nemovitosti. Nezávisle a nezávazně. Během dvou a půl let od spuštění si služba Odhad zdarma získala důvěru desítek tisíc lidí. Naše cíle jsou dlouhodobé, slibuje Zámiš.
V realitách se Jakub Zámiš pohybuje celý profesní život. „Viděl a zažil jsem toho spoustu. Náš obor je bohužel stále do jisté míry ovlivňován lidmi, kteří s podnikáním začali v devadesátkách a profesně i myšlenkově v těchto divokých letech zamrzli,” popisuje jeden z autorů služby Odhad zdarma Jakub Zámiš.
Zmiňuje přitom různé nekalé praktiky realitních makléřů, které jsou ještě dnes zcela běžné. „Patří mezi ně úmyslné podceňování, odkupy pod tlakem či naopak účelové nadsazování ceny, aby si makléř získal pozornost klienta a poté cenu postupně srážel na či pod její reálnou hodnotu,” přibližuje Zámiš.
Společným jmenovatelem většiny nečestných praktik je přitom manipulace s cenou. „Dlouho nás štvalo, že lidé prakticky nemají možnost získat dborný a nezávislý odhad ceny své nemovitosti,” popisuje podnikatel počátky vzniku platformy Odhad zdarma.
„Proto jsme se rozhodli vytvořit online kalkulačku, která by tuto službu bezplatně a nezávazně nabízela,” říká Zámiš. „Lidé mají právo vědět, jaká je reálná cena jejich majetku,” dodává.
Koncept online kalkulačky sice není na českém trhu žádnou revoluční novinkou, Odhad zdarma je však podle Zámiše unikátní tím, že do procesu nijak nezasahuje lidský faktor. „Řada bezplatných “online kalkulaček” u nás funguje jednoduše jako kontaktní formulář, kdy vyplněné údaje spadnou do mailu nějakému makléři, který vám následně volá s cenovou nabídkou,” říká Zámiš.
Oproti tomu u Odhadu zdarma se o vše stará software. „Jde o propracovaný algoritmus pracující s velkým množstvím relevantních dat,” popisuje autor projektu. „Do procesu se navíc snažíme postupně implementovat prvky umělé inteligence tak, aby se program sám učil a zdokonaloval,” doplňuje.
Zájemce o odhad nemusí vyplňovat žádné kontaktní údaje, pouze základní parametry nemovitosti potřebné k určení ceny. „Program například dokáže vyhodnotit i to, že je vaše nemovitost atypická, proto nemůže určit její hodnotu a odkáže na posouzení nemovitosti specialistou,” přibližuje Zámiš.
Odkazuje přitom na druhou službu, kterou portál nabízí – odhad specialisty. „Pokud někoho zaujme cena vypočítaná online kalkulačkou a chce ji probrat s odborníkem, vyplní své údaje a ozve se mu náš partnerský specialista,” vysvětluje autor projektu.
Partnerským specialistou přitom myslí člověka, který má zkušenosti z oboru realit a zároveň splňuje přísná kritéria nastavená autory projektu. „Jde nám zejména o morální kredit. Naše spolupracovníky si pečlivě vybíráme a důkladně prověřujeme,” popisuje Zámiš.
Klient se poté může na specialistu obrátit s jakýmkoliv problémem. „Abychom byli správně chápáni: my nebojujeme realitním kancelářím jako takovým, naopak. Realitní služby jsou pro bezproblémový prodej či nákup nemovitostí klíčové,” přesvědčuje Zámiš. „Jen musí hrát fér. Na tom si zakládáme,” dodává.
V současnosti pokrývají služby Odhad zdarma celé území České republiky. A to jak z hlediska zastoupení regionálním partnerských specialistou, tak z hlediska určení ceny nemovitosti chytrým programem. „Díky sdíleným datům dokážeme vytvořit skutečný cenový odhad nemovitosti v jakkoliv obci v České republice. Klidně i tam, kde se dvacet let nic neprodalo,” říká Zámiš.
V různých regionech tak přirozeně stoupá i obliba služeb Odhad zdarma. „Od prvního roku od spuštění vzrostl počet online odhadů třiatřicetkrát a naši partnerští specialisté hlásí meziroční růst zakázek až o čtyřicet procent,” chválí si autor projektu.
Polevit však nehodlá. „Odhad zdarma je jako dítě a naše cíle jsou dlouhodobé. Základem je budování dlouhodobé důvěry u zákaznííků a snaha o narovnání ne vždy čestného tržního prostředí,” svěřuje se Zámiš. „Chceme, aby po nás jednou zbyla kvalitní služba, která pomáhá lidem,” uzavírá s úsměvem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.