Do soutěže, kterou vyhlásily Praha a Správa železnic (SŽ) na podobu plánovaných úprav okolí a nové haly hlavního nádraží, se přihlásilo 26 architektonických studií z ČR i zahraničí. Novinářům to dnes sdělil mluvčí městského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Marek Vácha. Návrh má zahrnout tři velké projekty - stavbu tramvajové trati a úpravy Vrchlického sadů, které plánuje magistrát, a rekonstrukci nové odbavovací haly nádraží, což připravuje SŽ.
"Očekávali jsme, že o soutěžní dialog bude zájem nejen ze strany tuzemských účastníků, ale i ze zahraničí. Celkový počet 26 přihlášených, a to celkem z 13 zemí světa, ale předčil naše očekávání," uvedl odborný garant soutěže, architekt Jakub Cígler. Z počtu přihlášených je podle informací IPR devět týmů čistě českých a zbylé jsou buď zahraniční, nebo složené z českých i zahraničních architektů.
Soutěž má formu soutěžního dialogu, při kterém se do přípravy s projektanty zapojí odborníci a zástupci magistrátu, dopravního podniku, SŽ a dalších zainteresovaných stran. Nyní bude následovat další část, ve které přihlášené týmy zpracují metodiku svého přístupu k jednotlivým tématům. Na jejich základě poté porota vybere v září pět finalistů. Výsledky budou podle dřívějších informací známy kolem poloviny příštího roku.
Návrh bude zahrnovat řešení tramvajové trati, která povede od Vinohradské třídy Vrchlického sady kolem nádraží a napojí se na nynější koleje v Bolzanově ulici. Dalším velký projektem je samotná oblast Vrchlického sadů včetně navazujících veřejných prostranství. Poslední velkou částí zadání soutěže je rekonstrukce nové odbavovací haly nádraží, z jejíž střechy by se mělo pod zem přesunout nynější parkoviště.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.