Trojští slalomáři už se nemusí bát znečištěné vody. Při protipovodňových úpravách pomohli i jejich dráze

Autoři | Foto Metrostav

Při rekonstrukci kvůli protipovodňovým opatřením byl vylepšen i umělý kanál slalomové dráhy v Troji. Už by tak nemělo docházet ke kontaminaci vody z odlehčovací stoky. Veškeré práce vyšly na 135 milionů korun bez DPH.

„Tato stavba nezajišťuje pouze větší ochranu, ale zároveň také nabízí vyšší standard kvality vodácké slalomové dráhy“

Dvacet let po povodních, které zasáhly hlavní město, byly v Troji dokončeny úpravy, které mají zajistit lepší ochranu před velkou vodou v budoucnu. Dělníci prodloužili výpusť odlehčovací stoky z přepadu oddělovací komory Trojská přes ulici Vodáckou pod slalomovou dráhou až k zaústění do Vltavy v prostoru dělící stěny dráhy.

„Došlo k sanaci a prodloužení odlehčovací stoky, přesunutí výpustě, rekonstrukci dna a levé dělící zdi slalomové dráhy. Magistrát zde investoval přes 108 milionů korun. Tato stavba nezajišťuje pouze větší ochranu, ale zároveň také nabízí vyšší standard kvality vodácké slalomové dráhy,“ uvedl v tiskové zprávě náměstek primátora pro oblast životního prostředí, infrastruktury a technické vybavenosti Petr Hlubuček (STAN).

Přepady z odlehčovací komory jsou tak odděleny od prostoru slalomové dráhy a sportovcům tak už nehrozí zdravotní a hygienická rizika.

Slalomáři dráhu vyzkouší už tento víkend

Rekonstrukce také pomohla prodloužit životnost dráhy. „Je na místě připomenout, že současná slalomová dráha vznikla přestavbou původní vorové propusti, která byla uvedena do provozu již v roce 1902. Od té doby bylo provedeno mnoho oprav, nikdy však nedošlo k tak důkladné rekonstrukci, jako tomu bylo nyní,“ vysvětlil Petr Kubala, generální ředitel podniku Povodí Vltavy, který zaplatil 26,4 milionu korun.

„V řešeném úseku bylo kompletně zrekonstruováno také dno dráhy. Osazením dnové desky integrovanými drážkami je umožněno variabilně umisťovat modulární překážky, čímž je zajištěna maximální mobilita při jejich přestavbě, přesně podle aktuální potřeby vodáckého sportu,“ dodal Kubala.

Stavba na obou projektech byla zahájena 20. září minulého roku a trvala devět měsíců. Byl kvůli tomu omezen provoz na vedlejší cyklostezce a slalomový dráha byla zcela uzavřena.

Slalomáři si dráhu vyzkouší už tento víkend, kdy se na místě koná Světový pohár.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Trója, rekonstrukce, povodně, slalom, kanál, Petr Hlubuček, Vltava, Starostové a nezávislí, Povodí Vltavy (státní podnik)

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.