Na přelomu března a dubna vzešel z výběrového řízení projektant nového terminálu smíchovského nádraží. Z celkem čtyř nabídek vybrala rada města sdružení firem SUDOP Praha, SUDOP EU, Metroprojekt a A69 s cenou projektu přesahující 141 milionů korun. Portál Zdopravy.cz přišel s informací, že jedna z nabídek obsahovala levnější nabídku. Město se ale rozhodlo nejlevnějšího uchazeče vyřadit.
Podle dostupných informací sdružení Smích ON složené z firem AFRY CZ, Sagasta, Siebert + Talaš a Jakub Cigler architekti nabídlo kompletaci projektu za 128 milionů korun. Z výběrového řízení bylo ale vyřazeno. Odbor investora hlavního města Prahy, který soutěž organizoval, podle portálu Zdopravy.cz usoudil, že firma nesplnila podmínky, když nedodala originál bankovní záruky. S námitkami firma nakonec neuspěla ani u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Generálním projektantem tak zůstává sdružení firem SUDOP. Pokud vše půjde bez problémů, samotná stavba začne v roce 2024 po získání územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení.
„V Praze se začne projektovat dopravní terminál hodný 21. století a výběrem generálního projektanta se od studie posouváme blíž k realizaci. Dnes zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem, který v Praze chybí,“ řekl náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Nádražní ulice bude před nádražím průjezdná pouze pro vozy taxi nebo auta v systému K+R (Kiss and ride), kdy vůz může zastavit, vyložit cestujícího a ihned odjede. Na jihu od staré nádražní budovy vznikne nové sídlo Správy železnic.
Na severní straně terminálu bude záchytné parkoviště P+R pro tisícovku aut, kam bude možné vjet pouze z městského okruhu. Bude tam také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City, která vzniká mezi nádražím a Na Knížecí. Autobusy MHD v budoucnu Na Knížecí budou jezdit, ale nebudou tam mít konečnou a parkoviště.
„Na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ uzavřel náměstek primátora.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.