Počasí dnes25 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Pražští popeláři testují elektrickou kukačku. Je tišší, stojí ale dvakrát víc než běžné vozy

Popeláři Pražských služeb testují, jak se jim pracuje s elektrickým vozem Mercedes-Benz. Je tišší, posádka nemusí dýchat zplodiny z výfuku, na druhou stranu je ale dvakrát dražší než běžné vozy a do užších ulic v centru města se nevejde.

Elektrický Mercedes-Benz eActros 300 s nástavbou Geesink pro sběr odpadu mají popeláři k dispozici celý prosinec, zkouší ho za větru, sněžení i mrazu.

„Testováním jsme zkoumali, jaké možnosti trh nabízí, abychom pro hlavní město vybrali to nejlepší. Samozřejmě až nastane čas. Zasněžená Praha a nízké teploty byly ideální pro zatěžkávací zkoušku vozu i baterie,” uvedl v tiskové zprávě ředitel závodu odvozu a recyklace odpadu Zdeněk Pajk

Popelnici o objemu 1100 litrů vysype do sedmi vteřin, na jedno nabití ujede v rámci testování 75 kilometrů a nabíjí se okolo třinácti hodin. Podle Pajka ale zatím chybí klíčová infrastruktura pro dobíjení.

„Díky elektrickým popelářským vozům nebude muset posádka v budoucnu dýchat zplodiny z výfuku, čímž se zlepší jejich pracovní podmínky při svozu,” zmínil tiskový mluvčí společnosti Alexandr Komarnický. Dodal, že provoz elektrického vozu je tišší, než těch běžných.

K výhodám, mezi které patří i nižší provozní náklady, se ale váže cena, která je dva a půlkrát vyšší než u ostatních, v plné výbavě je to čtrnáct milionů korun. K tomu ani nemůže fungovat na všech svozových trasách, do užších ulic v centru se totiž nevejde.  Jak Komarnický sdělil redakci Pražské Drbny, Pražské služby ani hlavní město o nákupu neuvažují. „My ho je v rámci měsíce prosince zatím opravdu jen testujeme," informoval Komarnický.

Zásobníky elektrické energie jse skládají ze tří sad akumulátorů, každá má kapacitu 112 kWh. Jednotku pohonu tvoří elektricky poháněná tuhá zadní náprava, která je osazena dvěma integrovanými elektromotory a dvoustupňovou převodovkou. 

Oba elektromotory, poskytují trvalý výkon 330 kW, chladí kapalina. Výkon lze krátkodobě zvýšit až na 400 kW. Při předvídavé jízdě lze navíc získávat zpět elektrickou energii rekuperací. Nástavba je ovládána hydraulikou, která je též poháněna elektricky z akumulátorů vozidla.


 

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Pražské služby

Štítky Pražské služby, vůz, elektrický, Mercedes, popeláři

Pražští popeláři testují elektrickou kukačku. Je tišší, stojí ale dvakrát víc než běžné vozy  |  Společnost  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.