Odejít nebo jednat? Na dalším postupu ohledně společného podniku Nové Holešovice se v zastupitelstvu koalice prostě nemůže dohodnout. Po exitu hrozí finanční škoda, setrvání je zase podle některých nevhodné kvůli napojení na kauzu Dozimetr. Vzniká proto pracovní skupina, ve které budou zastoupeny všechny zastupitelské kluby.
Odpovědi jsou řazeny podle data a času doručení do redakce.
Pátek, 17. května 2024, 10:00
Pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) společně s hnutím STAN požadují vytvořit komplexní posudek dalšího postupu v souvislosti se společným podnikem Nové Holešovice. Nové Holešovice založil pražský dopravní podnik s firmami Karlín Group a...
Správným postupem je nepokračování v projektu, u kterého je důvodné podezření na úplatky. To nezmění další posudek (superposudek) ani vznik pracovní skupiny, která bude všechna podezření z napojení na kauzu Dozimetr zametat pod koberec.
Naším cílem je, aby hlavnímu městu nevznikla škoda, což teď reálně hrozí. A aby se kultivovalo prostředí holešovického nádraží. Není možné, aby ještě po deseti letech to místo bylo úplně stejné, Praha se za současného vedení vůbec nerozvíjí. Nemyslím si, že řešením je exit, protože na ten už je podle mě pozdě. Město poslední tři roky dělalo všechno pro to, aby v tom projektu pokračovalo, byť my jsme ho v minulém volebním období kritizovali. A nemůže teď před závěrečným rozhodnutím říct, jé, já jsem si to rozmyslel. Zajímá mě, kdo za to nese politickou odpovědnost, že to dospělo do této fáze, a pokud městu vzniknou náklady a škoda, tak je potřeba to vymáhat.
O Nových Holešovicích říkáme stále to samé: společný podnik, který jsme připravili, je pro město a pro Pražany ta nejvýhodnější varianta. To ostatně potvrzují i nezávislé audity. Současná koalice přesto jen přešlapuje na místě a hádá se mezi sebou. Společný podnik je jediná cesta, jak si do budoucna ponechat vliv na území, zajistit cestujícím kvalitní dopravní terminál a celé území revitalizovat. Pokud by schválení pomohla změna stanov DPP, ani tomuto postupu se nebráníme. Klíčové je, aby se situace co nejrychleji odblokovala a Pražané nemuseli na tak potřebnou rekonstrukci dále čekat.
Otázka Společného podniku Nové Holešovice se řeší už třetí volební období. Jeho novým cílem je vytvořit smysluplný projekt, který může do Prahy přinést důstojnou železniční stanici, navazující obchodní plochy, významnou administrativní budovu či byty nebo střední školu, které městu významně chybí. Partnerství veřejného a soukromého sektoru je zavedenou praxí mnoha evropských měst a i pro Prahu je chytrým nástrojem k rozvoji.
Smyslem pracovní skupiny je zkoordinovat veškeré procesy, které jsou pro úspěšnost projektu důležité. V tomto území nejsou jenom vlastníci, kteří jsou dnes součástí Společného podniku nebo Dopravního podniku a pozemky, které jsou v něm zapojené, ale jsou tam i další vlastníci, se kterými je situaci třeba projednat. Celý proces je třeba zkoordinovat s tvorbou změny Územního plánu a též Metropolitního plánu, dostat se do podrobností plánovací smlouvy a řešit toto území se v širším kontextu, než je dnešní Společný podnik.
Ze zastupitelských klubů Spolu pro Prahu a SPD na dotaz redakce nikdo neodpověděl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.